Barn är inte kul
Friheten:
Kan ibland vara efterlängtad, jag förstår dig. Men som andra skriver, det du lägger i barnen/barnet får du igen senare. Friheten kommer åter. Det kan kännas tungt med ansvar, matning, blöjbyte osv... Har det så här själv ibland. Dotter är 9 mån.
Den största möjlighet till den frihet du förmodligen saknar kommer med det som heter planering. Glöm inte bort att ni är två om barnet och ni behöver lika mycket frihet båda. Planera planera och gör det ni vill göra. Allt är möjligt.
Kompisarna:
Ja dem är väl inga kompisar om dem inte har förståelse för att ditt liv förändrats? Visst har även jag tappat kompisar. Men dem som jag anser vänner nära vänner är kvar i vått och torrt. Dem andra kan man likagärna slippa. Har även som andra skriver funnit nya kompisar som är i samma situation som jag. Nyblivna förälldrar. Helt ok och roliga.
Hoppas du inser hur lyckligt lottad du är som har fått barn! Hoppas att du finner din frihet tillsammans med ditt barn och käresta. Och tänk på att det första året ska vara det svåraste/jobbigaste om man läser andras erfarenheter. Så nu vänder det för dig...
Lycka till och hoppas du finner lycka och frihet i förälldrarlivet. Jag vet att jag har det!