Inlägg från: Callina |Visa alla inlägg
  • Callina

EUmoppe försäkring

Hmmm jag har nog varit lite oklok... sonen ska få en moppe i födelsedagspresent och nu har jag kollat vad försäkringen går på... typ 700 kr i månaden.. Herregud vad dyrt :-/ Det skulle man ju ha kollat lite tidigare *suck*

• Svar på tråden EUmoppe försäkring
  • Callina

Vi köper en hel ny, eller snarare hans pappa köper en helt ny... Svårt med bara trafikförsäkring när moppen är köpt för så pass mycket pengar. Hmmm... måste verkligen ringa runt lite mer tror jag. 700 kr i månaden i 1,5 år täcker bara hälften av vad moppen kostar om det var så du menade :)

• Callina

Jo och bara trafikförsäkringen blir ca 270 kr i månaden...

• Callina

Nä det kanske inte är värt det? Bor du i stockholm? Jag har ju förstått att det spelar stor roll kostnadsmässigt var man bor.

• Callina
    kath skrev 2007-06-15 18:18:14 följande:
    Kolla på insplanet. De har troligen den billigaste försäkringen på EU moppar. eller så var det för mig i alla fall.
    Tack för tipset, ska kolla där
  • Callina
    MaNiMi skrev 2007-06-17 02:28:17 följande:
    Betalar 3700/år för en helförsäkring på sonens eu-moppe.Det lönar sig att kolla runt..dyrast var If som skulle ha nästan 4000 för enbart trafik..å deras självrisk var hutlös 2000-6000kr..Nu är sonens moppe jäkligt dyr å ganska ny, han har betalat större delen av den själv och de är både stöldbegärliga och sabotagebegärligaå med alla plastdetaljer kan en liten vurpa bli himla dyr att fixa.Viktigt också att barnet har en olycksfallförsäkring om något skulle hända.Senast ikväll har det hänt en svår olycka med en 15-årig här i närheten
    Det var billigt, bor ni i stockholm?
Svar på tråden EUmoppe försäkring