• lurksmulan

*Hej alla ni som var med i pepp- och gnälltråden! Tänkte

Hej alla ni som var med i pepp- och gnälltråden!
    Tänkte att vi skulle fortsätta våra givande diskussioner här istället, vi är ju alla mammor nu och det vore trevligt att fortsätta hålla kontakten!

Ska bara säga en sak; visst tyckte jag att fl var bra innan, men nu när jag sitter här och funderar över små saker gällande Laban tycker jag att det är totalt ovärderligt med all information som finns här!
    Jag kan gå in och bara titta för skojs skull och upptäcka att någon ställt precis den fråga som jag tänkt på. Sånt är skönt tycker jag.

Jaja, låt snackandet och receptbytandet och grubblandet börja!

• Svar på tråden *Hej alla ni som var med i pepp- och gnälltråden! Tänkte
  • Zeraphia

Jenny: hoppas allt löser sig till det bästa snarast!!

William somnade vid nio igår, vaknade vid halv tolv för lite mat (då hade jag inte somnat än). sen vaknade han vid tre för mat och vid sju för mat. åtta ville han upp. verkar som att det är hans ungefärliga rutiner. jag hade behövt lite mer sömn dock, är så trött idag. kan bero på att vi spelat spel och varit vakna hela helgen (fast kul var det!).

idag har en blöja läckt upp på ryggen, massa bajs. blä. hans fina fina blå drakoverall blev fläckig, hoppas jag fick bort allt!

nu ska jag mata lilleman :D

• JennyM

Hej hopp! Nu har vi varit ute och åkt lite pulka, ganska skönt ute men det blåser lite, blir så rädd att Mira ska bli för kall om det blåser ner i vagnen! Har insett vilken hönsmamma jag är; Bli alldeles hispig när sebastian vill prova pulkan som snowboard och så tycker jag att han gungar på TOK för högt *hönsig*

Skönt med lite peppning från er, känner mig som världens gnälligaste men jag undrar ju om jag någongång ska få vara lycklig och allt bara ska flyta på?! Nåväl nu ska jag fortsätta förneka att mitt liv faller samman och göra lite lunch *äckligt hurtigt och med gråten i halsen*
    Måste ha lite självdistans!

KRAM!!

• lurksmulan

Rapid: Laban har älskat sin babysitter från dag ett! Problemet är att jag har lånat den av en kompis och jag misstänker att den är lite nedsutten, för hans rumpa släpar redan i golvet och det tycker jag är lite i tidigaste laget. Visst är han stor, men inte så stor.

Nu har jag lyckats ladda in lite mer bilder, bla med gungan!

• ugglan

Hi, hi lite skönt å höra att det finns flera flintskalliga bebisar här.. Då är inte Dante ensam om att lida av tidigt håravfall. Eftersom han tappade sitt hår redan för någon vecka sen har de nya fjunen hunnit växa nån mm, han ser ut att bli blond.

Nu sitter han å sover i min famn. Han har sovit otroligt mycket nu i två dar. Blir lite nojjig över det, tänk om han e dålig? Men antagligen är det väl en växtperiod.

Jenny M: Jobbigt! Hoppas det löser sig snart! Om det är ngn tröst så har vi också haft lite turbulent här hemma, speciellt de veckor Tomas dotter bor hos oss.

• Saucy

RApid; Det verkar vara en trend bland våra ungar att tappa håret på just det viset! =/
    Babysittern är det absolut BÄSTA köp vi gjort. Dix ÄLSKAR den. Oftast bättre än att vara hos oss. Vi har den från BabyBjörn.

• Nåran

JennyM - vad hurtigt att ta sig ut. Själv tittade jag ut genom förnstret och insåg att idag tänker jag inte sticka näsan utanför dörren.

Lilleman fortsätter fantastiskt nog att sova så fort jag stoppar honom i fleeceoverallen och lägger honom i vagnen. SNACKA OM MAGISK OVERALL!!! Har sovit två timmar nu och Idag har jag bara slöat, så skönt!!!!!! Bara vetskapen om att jag har en tre -fyra timmar mitt på dagen då han sover som en nockad gör att jag känner mig fri. Och om sanningen ska fram sover han bäst dagtid i vagnen inne i hallen. Är vi ute vaknar han när vi kommer hem och vagnen stannar. Fast det gör ju att en stor del av dagen blir hemma. Det bästa är när han sover mellan 10 - 14 för då hinner vi iväg en sväng efter det inna storasyster kommer o hem om jag vill.

Coh overallen funkar på natten också i vaggan. Hade jag varit smart nog och sat tupp mörkgardin i sovrummet hade det nog bara blivit ett mål i natt. Nu vaknade han kl 6 och tyckte att det var morgon, men jag lyckades få honom att somna om i min säng lite under täcket såa tt det blev lite mörkare. Skönt att vakan utsövd! Det var ett tag sen sist.

• Jacky

Hej hopp i snöyran,

S-holm bjuder ju i vart fall på mer snö och man undrar om det någonsin kommer att bli vår? Jag har idag plogat bort snön med vagnen på flera av kommunens gator och eftersom att Frida hatar att få på sig mössa och ytterkläder samt bli nedstoppad i vagnen så skrek hon så att jag inte alls blev rätt klädd för att utföra detta. Underlinne, fleectröja samt Canada Goose-jacka - blev rätt varmt efter ett tag! Men Frida nöjt i fulla drag och skam den som ger sig...

Jag bråttas annars ständigt med funderingar på vad jag ska göra när honsover; städa, vila själv, ringa en massa samtal, eller fixa allsköns ärenden som maken tycker att man borde kunna göra när man är föräldra "ledig" HELA LÅNGA dagarna! Ledig är ju som sagt ett begrepp man kan definiera på olika sätt och den senaste tiden när de flesta rutiner kring aming, blöjor etc har börjat att sätta sig hyfsat så ägnar jag delar av min tid till att fundera lite över relationer, könsroller, egen identitet etc. (Ops! kanske lite djupsinnevarning på mig där?).

Var ju en klok tanke av (dig Ugglan tror jag?) att vi kanske skulle försöka tidigarelägga träffen lite så att man har en rimlig chans att ta sig hem innan rusningen börjar. Vad tror ni om kl 13.00 istället? Då kanske också den värsta lunchruschen har lagts sig?

En god idé är väl också att vi försöker logga in på torsdag f.m för att stämma av vilka som siktar på att komma med.

Ser fram emot att träffa er alla de små flintisarna

• Zeraphia

Jenny: vad jobbigt! nu låter du sådär duktig också som du lovat försöka LÅTA bli att vara *kramar om*.. det känns nästan orättvist att allt funkar så bra här. micke pluggar ju och har inte särskilt mycket obligatoriskt kvar nu dessa sista tjugo poäng (hela vårterminen). han har varit hemma alla dagar utom fem (varav fyra av dem var halvdagar) sedan william föddes. med lite tur ska han göra de sista tio poängen helt hemifrån. jag tycker det är underbart att vi är två som får uppleva hans första tid så nära, dessutom är det skönt att ha annat vuxet sällskap :)

• JennyM

Zera: Jag vet, duktiga flicka! Men imorgon kommer Sebastians pappa och hämtar honom så då behöver jag ju iaf inte hålla upp någon fasad för honom, utan kan ligga som ett vrak på soffan - vilket jag lämgtat efter hela dagen!

Låter skönt att ha Micke hemma så mycket! Ta vara på tiden ordentligt!

• Gulletuss

Goder afton ladys.
    Nu var det några dagar sen jag skrev nåt vettigt eller ovettigt här. Men jag läser troget om vad ni har för er.
    Låter kul med fikaträffar. Blir dock inte så aktuellt för mej då jag har lite långt till den kungliga huvudstaden. Vi äro smålänningar.
    Jag (vi) har börjat bli lite sociala nu. Vi har börjat umgår med våra BB-kompisar.
    Och nu måste jag dra den trevliga historian bakom detta:
    Vi träffade M & L i vår föräldragrupp. Vi hade BF 25/1 och de skulle göra ett planerat snitt 26/1. Så vi skojade om att vi skulle ses på BB.
    Och nu föll det ju sej så att våran lilla höna-pöna faktiskt behagade komma till världen på utsatt datum! Jag och sambon och Alva fick ett familjerum första natten. Men sen skulle jag bli tvungen att dela rum med någon resten av BB-vistelsen. Och då visste ju jag att M skulle komma upp på BB den 26:e, så jag nämde (flera gånger) att hon och jag gärna skulle dela rum. Och minsann! Vi blev roomies! Så vi hade faktiskt en riktigt rolig tid ihop, som förvirrade nyblivna mammor.
    Och nu har de varit här en gång. Och vi var hos dem i lördags. Och vi har så himla trevligt!!! + att det är så skönt att umgås med människor som sitter i precis samnma båt. Man känner sej inte besvärlig om bebisen skriker och är kinkig. För de vet hur det är!

Kan säga att Alva också har tappat en del hår. Men jämt fördelat, så hon har bara blivit mer tunnhårig så att säga.

Nä, efter att ha författat denna mindre romanen så är jag lite trött.
    Ha det gott!

Svar på tråden *Hej alla ni som var med i pepp- och gnälltråden! Tänkte