Hur få rman en varmluftspump att "försvinna"?
Ja, den är så ful där den hänger på väggen. Någon som har ett bra tips på hur man kan bygga in den eller få den att "försvinna" gm inredningsmagi ? Gärna bilder också förstås om det finns
!
Ja, den är så ful där den hänger på väggen. Någon som har ett bra tips på hur man kan bygga in den eller få den att "försvinna" gm inredningsmagi ? Gärna bilder också förstås om det finns
!
Oj, vad mycket svar! Vad kul . Jag menar inomhus som "värsta supermamman" visade bild på. Går ju inte att täcka in helt så klart eftersom luften måste komma ut. Håller med det låter lite ibland men den är sååå bra
.
För delen som är utomhus som är ännu större och fulare finns typ trälådor att köpa med lärkträ(?)brädor med springor emellan har jag sett i tidningen "Vi i villa" tror jag att det var.
Visst borde ngt inredningsprogram ha gjort ngt på detta. Annars kanske jag ska tipsa dem?
Ernst kan man alltid lita på .
Nu har jag fått svar från Ernst från Sommartorpet !!!
Min fråga:
Hur kan varmluftspumpen försvinna?
Varmluftspumpen är så ful där den hänger på väggen. Har sett annons för hur man kan "bygga in" den yttredelen men hur kan man göra med den delen som hänger på väggen inomhus? Den ser ut som en AC ungefär. Har du ett tips på hur man kan bygga in den eller få den att "försvinna" genom inredningsmagi?
Ernst svarar:
Nej, någon inredningsmagi finns nog inte. Jag skulle försöka hitta ett elementskydd eller något liknande för att dölja varmluftspumpen.
Ska kanske kolla efter ett elementskydd som man kan bygga en låda av men då har man ju återigen problemet med "utblåset".
ngn annan som har en idé?
Oj, inte ens Ernst fixade den! Då är det nog svårt.
Men du kanske trots allt kan bygga en gran av den, på något sätt?
Lite grenar som hänger ut och så blir det ett vinställ kanske.
(Nä skoja bara Kan inte släppa det där med julgranen som Ernst gjorde i sommartorpet känner jag!
)
Tycker att som hemma hos Värsta supermamman så syns den inte ovanför bokhyllan. Väldigt smakfullt måste jag säga
Utomhus så kan man enkelt *med en julgran* bygga ett lite hus! Med tegelpannetak o liknade. Har sett flera fina inburningar.
Min far har byggt som ett hus men utan dörr!
Kanske ska ta kort på alla fina sätt att gömma den försiktigt.
Håller man på för mycket med den så kanske den framhävs mer än nödvändigt.
Men jag följer denna tråd o hoppas nån har fler lösningar.
Man kan inte täcka för den, för då förlorar den sitt syfte.
Däremot har en av värmepumpsleverantörerna (vet inte vilken just nu) drive. Om man köper en värmepump av den så bjuder de på en låda som "döljer" den utomhus. Inomhus däremot så går det inte att göra så mycket åt den.
Nu har de börjat lansera en koboltsblå för att få den lite "fräsigare".
Själv vill jag att den ska synas så lite som möjligt.
Russinkastrull : Ja hemma hos mig sitter den hemskt dåligt till också. Min ohängde man har inte ens fixat till sladdarna o rören Vi har också lågt i tak.
Ska kolla med pappa om han kan ta en bild, det är i huset i skåne. Jag vet ej om de är nere nu.
Men annars ska jag ta en promenad i området o fota alla fina jag ser.
Den min pappa har gjort täcker inte helt, det är taktegel uppå och faluröda väggar (passar till huset)
Men apparaten blir inte så iögonfallande!
Fråga: Hur får man en varmluftspump att försvinna?
Svar: Man ger den till mig!
(Nu har jag skämtat klart för idag. )
Ute är det ju lättare att bygga ett litet hus till den men inne vet jag inte. Bästa är väl att göra någon sorts låda i samma färg som väggen men om det försämrar effekten kan jag inte svara på. Kanske inte ens är tillåtet att bygga in den? Kolla det med tillverkaren först! Lycka till hursomhelst.
Du kanske ska pimpa den istället? Lite blingbling och fransar som fladdrar samt belysning? ;)