Inlägg från: Anonym (ont) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ont)

hemorojder

jag har fått ont både utanför och innanför analen.
    Utanför går där ett blodkärl som har blivit större och ömmar när man trycker på det och sedan inemot analen så känns det som där är sår o sprickor och kliar. Nu gör det jätteont och har svårt för att sitta. Har hemorojder 2 st ca sen förra graviditeten men har inte märkt av dem

Vad gör jag nu, ska man kyla eller??
    Har analsalva ifrån apoteket men tycker inte det hjälper, någon som har ett snabbt råd , snälla...

• Svar på tråden hemorojder
  • Anonym (ont)

känns dock lite onödigt med operation, jag har ju änsålänge bara 2 st som jag inte märker av och nu är det ett blokärl som står o pumpar utanför och sprickningar i analen. Måste finnas nåt annat man gör i förväg eller??

Min syster blev opererad och det var ingen lätt operation så de gör inte det så jättegärna, då ska man ha mycket o återkommande besvär av dem och det har ju inte jag annars. Det är mest det att det känns som man sprängs liksom, det är på väg att utvecklas. Kan man inte ta salva eller kyla eller nåt annat.

Ingen annan som har nåt råd???

• Anonym (ont)

bra tips, för det känns ibland som det är våt där, ahhh super tack så jättemycket ska jag göra( barnpuder)

• Anonym (ont)

tack för alla råd om salvor o stolpiller ska till apoteket o köpa det idag, inte roligt har sprickor utanför analen som svider väldigt mycket men tvättar med kallt vatten efter varje toa besök o sätter på lite annan salva så dämpar det litte.

Operation är inte nödvändig än så länge så det väntar jag gärna med o hoppas på att det inte blir värrre...... blääää

• Anonym (ont)

usch din stackare... inget roligt. Ja det har e sagt till min syrra med men de opererade henne för hon led av dem o det har gått bra.

Här smörjs oså med salva o använder barnpuder o sen e det ett evigt tvättande o badande.... snacka om att man e ren där nere, hihihi
    Min spricka har börjat läka lite, så salvan har hjälp.....
    Hoppas bara man inte får fler, e ju bara i v. 12 nu så det ser ju inte så ljust ut.....

• Anonym (ont)

Ja en helt onödig åkomma som man ska få när man e gravid, ibland blir man så ledsen, kan man inte bara få vara gravid o njuta.
    Tappar hår, trött, hormoner, åderbråck, hemorojder, foglossning, ja skit e det ibland, men ut kommer ju nåt fint

• Anonym (ont)

Emlan 84 tusen tack för tipset, det har jag hemma ska prova det medetsamma

• Anonym (ont)

Jag ska testa stolpillret idag, för jag kan se att jag är blå inne i analen o då är det bra att ta stolpiller.
    När jag tog salva så tog jag först utanpå lite o sen lite på fingret o stoppade in lite i analen med,

Usch ursäkta beskrivningarna låter inget vidare, men det är så det är ju

Svar på tråden hemorojder