• eileme84

hemorojder

jag fick jätte mkt efter förlossningen..
    ni kan tänka er att krysta ut en bebis på 4.5kg med ett huvudmått på 36cm som dessutom kommer ut SNETT, tog 1½ timma me krystvärkar för att bara få ut huvudet :P

jag fick salva och stolpiller och det blir bättre efter ett litet tag, hoppas det blir det för dig oxå :)

• eileme84

jag har ännu ett tips som jag fick på sjukhuset..och det kanske hjälper dig oxå..

köp "Aco Alsollösning" På apoteket och kompresser så lägger du kompresserna i alsolllösningen så dom är helt genomvåta och krama ur den lite och sedan sätter du kompressen fuktig över hemmorojden...det torkar ut den och stillar klådan...

• eileme84

Åh va bra :) det är jätte skönt att sätta på sådana när det svider och har sig, jag hade glömt av dt tipset nämligen, kom ihåg att kompressen alltid ska vara fuktig, du får byta ut den lite då o då och jag LOVAR dig att den kommer försvinna med det efter ett tag...jag hade ju nåt enormt mkt o det va det som hjälpte.. tillsammans med stolpillrena

• eileme84

Ts hehe sådana här trådar är inte vidare härliga ändå, man får vänja sig vid det :P

angående stolpiller så kan man VISST att även fast man bara har det utanpå, det gör att blodkärlen inuti drar ihop sig och det som är där ute hör ihop med inuti.. :P

• eileme84

mina försvann för ett bra tag sedan nu..killen är ju 2 månader på lördag ;) Men iaf jag smörjde efter varje toabesök och extra mkt på kvällen så salvan satt på hela natten så att säga... kompresserna med alsolllösning bytte jag så fort dom torkat, och stolpillrena satte jag in en på morgonen när jag vaknade och en gång på kvällen..

när jag gjorde på det sättet va dom borta på mindre än 1 vecka

• eileme84

Anonym

japp det hade jag..
    hade ett trosskydd som skyddade trosorna så att det inte blev blött

Svar på tråden hemorojder