• mamatobe81

rädda joppe vs joelbitar

växte du upp på 80-talet med alla dessa underbara barnprogram?

vissa var kanske inte sååå underbara som my little pony och fragglarna...till exempel rädda joppe och joelbitar...

minns ni dom? det gör jag, med FASA!!!!

• Svar på tråden rädda joppe vs joelbitar
  • Snö80

Joelbitar var toppen, kommer fortfarande ihåg introlåten "kommer du ihåg när vi..." han var urgullig, tror det var ett bra program som väckte förståelse för barn som såg "annorlunda" ut. Sen fanns det en hel del program som man så, Ebba och Didrik är en klassiker och Dårfinkar och Dönickar älskade jag

• Bonanza
    Snö80 skrev 2007-06-19 21:44:52 följande:
    Joelbitar var toppen, kommer fortfarande ihåg introlåten "kommer du ihåg när vi..." han var urgullig, tror det var ett bra program som väckte förståelse för barn som såg "annorlunda" ut. Sen fanns det en hel del program som man så, Ebba och Didrik är en klassiker och Dårfinkar och Dönickar älskade jag
    Väckte förståelse? Inte bland de jag kände i alla fall. "Är du joelbitar eller" blev ett sätt att säga att någon var dum i huvudet. De flesta "äcklades" (i brist på ett bättre ord) av hela programmet. Slog helt fel.
  • Snö80
    Bonanza skrev 2007-06-19 21:47:01 följande:
    Väckte förståelse? Inte bland de jag kände i alla fall. "Är du joelbitar eller" blev ett sätt att säga att någon var dum i huvudet. De flesta "äcklades" (i brist på ett bättre ord) av hela programmet. Slog helt fel.
    Bland mina vänner gjorde det det iaf, vi delade även matsal i skolan med gravt handikappade barn vilket också hjälpte till att öka acceptansen och förståelsen så det slog inte fel hos oss.
  • tvontheradio

alltså, på barnkanalen går det jättemånga barnprogram i repris.

bland annat, han som klipper och klistrar och pysslar och samtidigt visslar/nynnar på en melodi, sen får man se allt baklänges

eller han som jobbade på en fabrik och gjorde sagor i yoghurten på matrasterna

sv.wikipedia.org/wiki/Planeten_Pi
    eller planeten pi

ika i rutan var läskigt, men jag fattar inte varför, hon är ju störtskön när man tittar på det idag!

• Cullinan
    mamatobe81 skrev 2007-06-19 20:48:28 följande:
    stackarsvisorna? vilket årtal var det ungefär plus el minus -85?m
    Det var nog runt 85 eller nåt. Minns inte riktigt faktiskt.
  • emma brolin

Ica i rutan e det värsta jag nånsin skådat. Var totalt livrädd å bytte kanal varje gång det sändes.. Får fortfarande rysningar

• emma brolin

Shit i helvete.. kollade precis länken.. det sitter fortfarande i.. fick rysningar.. Läskigt

• Merle

Stackarsvisorna var Allan Edvall som sjöng, och Cecilia Torudd ("ensamma mamman") hade gjort illustrationerna.

• Cullinan
    Merle skrev 2007-06-19 22:10:07 följande:
    Stackarsvisorna var Allan Edvall som sjöng, och Cecilia Torudd ("ensamma mamman") hade gjort illustrationerna.
    Ja, det kan jag tänka mig att det var hon som ritat. Jättesöta bilder. Vilket år var det egentligen?
  • Lill Stina

Kollade i helgen på Ebba å Dirik. d var nostalgi d om inte annat.

Boppe eller va han nu hete Pippas pappa som läste sagor i en stor säng. dåen docka alltid skulle kissa

Svar på tråden rädda joppe vs joelbitar