rädda joppe vs joelbitar
växte du upp på 80-talet med alla dessa underbara barnprogram?
vissa var kanske inte sååå underbara som my little pony och fragglarna...till exempel rädda joppe och joelbitar...
minns ni dom? det gör jag, med FASA!!!!
växte du upp på 80-talet med alla dessa underbara barnprogram?
vissa var kanske inte sååå underbara som my little pony och fragglarna...till exempel rädda joppe och joelbitar...
minns ni dom? det gör jag, med FASA!!!!
Joelbitar var toppen, kommer fortfarande ihåg introlåten "kommer du ihåg när vi..." han var urgullig, tror det var ett bra program som väckte förståelse för barn som såg "annorlunda" ut. Sen fanns det en hel del program som man så, Ebba och Didrik är en klassiker och Dårfinkar och Dönickar älskade jag
alltså, på barnkanalen går det jättemånga barnprogram i repris.
bland annat, han som klipper och klistrar och pysslar och samtidigt visslar/nynnar på en melodi, sen får man se allt baklänges
eller han som jobbade på en fabrik och gjorde sagor i yoghurten på matrasterna
sv.wikipedia.org/wiki/Planeten_Pi
eller planeten pi
ika i rutan var läskigt, men jag fattar inte varför, hon är ju störtskön när man tittar på det idag!
Ica i rutan e det värsta jag nånsin skådat. Var totalt livrädd å bytte kanal varje gång det sändes.. Får fortfarande rysningar
Shit i helvete.. kollade precis länken.. det sitter fortfarande i.. fick rysningar.. Läskigt
Stackarsvisorna var Allan Edvall som sjöng, och Cecilia Torudd ("ensamma mamman") hade gjort illustrationerna.
Kollade i helgen på Ebba å Dirik. d var nostalgi d om inte annat.
Boppe eller va han nu hete Pippas pappa som läste sagor i en stor säng. dåen docka alltid skulle kissa