rädda joppe vs joelbitar
växte du upp på 80-talet med alla dessa underbara barnprogram?
vissa var kanske inte sååå underbara som my little pony och fragglarna...till exempel rädda joppe och joelbitar...
minns ni dom? det gör jag, med FASA!!!!
växte du upp på 80-talet med alla dessa underbara barnprogram?
vissa var kanske inte sååå underbara som my little pony och fragglarna...till exempel rädda joppe och joelbitar...
minns ni dom? det gör jag, med FASA!!!!
Beppes (Wolgers) godnattsagor.
"Fääärdig"!
d var så han hete jo
jag minns mitt nittiotal
-
- jul i kapernaum
- bullen
- fångarna på fortet
- ika i rutan
- pippi pelikan
- tippen
fanns det inte nått pogram eller serie som hete Mimmi ?
Jag saknar Gizmokvack!
åååh jag hatade den där jäkla joppe... kunde inte förstå hur man kunde va så dum och glömma sitt favorit gosedjur överallt.. åhhh.. mitt barn ska alldrig få se joppe...
sen avskydde jag teppas också.. när han är dum och stoppar sin anka i toaletten så den ska få bada bubbelbad... åhhh blir så frustrerad bara jag tänker på det!!!
Ohh!!! *Blir så glad*
"Klockan är nio, ert bröd är brääänt! Yippie-ay-ay, yippie-yippie-aay!"
Älskar verkligen Fenton och hans trailor trash mamma! :D
Fenton mot Dell
"Om du kommer på någon idè känner du säkert igen den, den kommer vara ENSAM i ditt huvud."
oh my god, min mormor har typ alla avsnitt av ankliv/joakim von anka och tre knattar på vhs. haha! så jäklarns bra!
televinken ![]()
tvontheradio *Avis*
Menar du serien som byggde på vivica lärr ? om mostret i skåpet?
En flicka som heter Mimmi som börjar på lekis och som träffar Anders där och sen gör dom massa saker för att dom tror att en av fröknarna har ett monster i skåpet på lekis.
Har läst böckerna och sett serien.
Minns att jag höll på att spy när mimmis mamma som jobbade som servitris under julen stod bredvid ett bord med att grishuvud
.
Minns ni det här då?
Skrotnisse JAG älskade de som barn trots att jag var skiträdd för dom. Särskilt erimiteten haha.
Nå´n som minns "tåååårtan" !!??
min farfar är jättelik skrotnisse!
och ja! jag kommer ihåg det där monstret i skåpet!
men på slutet fick man se att det bara va en drake, alltså en sådan man slänger upp i luften...
Det går nu på tv.. eller gick i alla fall, jag och dottern såg det nu i våras.
Joelbitar var väl inget att vara rädd för??
Däremot var skrotnisse VEDERVÄRDIGT.
Hittar inge Rädda Joppe på yourtube. Någon som har en länk eller som hittar bättre än vad jag gör där? Tänkte visa svägerskan nu i midsommar - ska definitivt visa henne Joel-bitar - hon yrkar på att hon ALDRIG hört intro-låten till det programmet!