Spolning
Spelar det ngn roll när man gör spolningen? Jag har fått tid nästa månad, mitt i min ÄL tid, dag 18 ef mensens första dag. Är det en för eller nackdel? Borde det göras innan så att ägget inte skadas? Kan det "sköljas bort"?
Spelar det ngn roll när man gör spolningen? Jag har fått tid nästa månad, mitt i min ÄL tid, dag 18 ef mensens första dag. Är det en för eller nackdel? Borde det göras innan så att ägget inte skadas? Kan det "sköljas bort"?
afrodite78: Åh, då förstår jag, tack för svar! Visste inte ens om att man kunde göra så. Lycka till, till er som försöker få plus!!!
Mvh Madde (som avvaktar med försöken ett tag till p.g.a. hälsohinder)!
Ni som har gjort spolning: Hur känns det? Gör det ont? Hur går det till? Ska få tid till det i höst.
Jag har gjort kontraströntgen med kontrastvätska, det är i princip samma sak som en spolning och görs i samma syfte på ungefär samma sätt. (Spolning görs med koksaltlösning/kontrastvätska och med Ultraljud istf röntgen). Nä, jag tyckte inte att det gjorde ont, dock är det ju alltid lite obehagligt när de ska föra in ngt i livmoderkanalen och känns lite som mensvärk.
Jag blev ordinerad att ta en Ipren/Ibumetin en timme innan, vilket jag gjorde. Det hela var över på 15 minuter och jag skulle inte gruva mig det minsta om jag skulle göra det igen
Låter ju bra! Det är väl bara och bita ihop då!
Tessidess, Tack
Nej det ska inte spela någon roll om du fått en fast tid (det var så jag fick det också) Det verkar vara olika rutiner på olika ställe bara
Gör man tidigare går det ju dock att få en chans endå men vet inte om det är så bra att ha sex utan kondom direkt efter en spolning pga infektionsrisken. Men det gör man ju som man själv vill med ![]()
Jag fick tyvärr mycket ont ,så jag rekomenderar er smärtstillande samt någon att hålla handen ,jag hade fri passage men det känndes 10 ggr värre än mensvärk,hoppas jag inte skrämmer er, jag önskar att någon hade talat om för mig att det kunde göra ont.
Jag hade fått reda på att det kunde göra ont under själva spolningen, men ingen berättade hur man kunde må efteråt. Jag tyckte inte att själva spolningen gjorde särskilt ont, men ca 15 minuter efteråt blev jag svimfärdig och hade jätteont.....då sa gynekologen att detta händer ganska många! Vill inte skrämmas men jag önskar att jag hade haft någon med mig som stöd, speciellt på vägen hem. Fast efter 45 min var jag mig själv igen!
Efter allt man gått igenom med hormonella obalanser och sjukdom iom det så skrämmer mig inte ens en förlossning
Jag ska nog klara en spolning jag med.
Tack för tipsen och det är superbra att höra alla sidor såklart. Så man kan förbereda sig med smärtstillande om man vill det och så att man kan ha ngn att hålla i handen.
Hallåy tjejer, imorgon måndag ska jag göra spolningen!!!
) Wwwwwwiiiiiiiiii hjälp...
Har fått tid halv elva men blir kallad halv tio för medicinering/smärtstillande.. Det var ju superbra att dem gör så.
Håll tummarna för mig please *nervös*
hej
stort lycka till!!!!
Jag var ofrivilligt barnlös i två år, sen gjorde jag en spolning och några dagar senare blev jag befruktad
9 månader senare tittade en underbar liten flicka ut
För mååånga blir det enklare att bli gravid månaderna efter en spolning...