• Tessidess

Spolning

Spelar det ngn roll när man gör spolningen? Jag har fått tid nästa månad, mitt i min ÄL tid, dag 18 ef mensens första dag. Är det en för eller nackdel? Borde det göras innan så att ägget inte skadas? Kan det "sköljas bort"?

• Svar på tråden Spolning
  • Bellbox

Tror man gör det mellan dag 5-9... har inte gyn förklarat detta??

Besegra Clearblue-monstret !
  • Bliglin

Spolning bör genomföras under någon av cykeldagarna 8-12, just av de skäl du anger. Dvs för att inte riskera att ett ägg ska spolas bort av vätskan. Jag är stensäker!
    Begär att få boka om tiden. Hoppas på bra resultat och att du plussar snabbt efteråt (vissa gör det)

• MaddeK81

Spolning? Vad är det?

/Trögo som inte fattar nåt

• Tessidess

Tack!!!
    Jag hade det på känn.... Ska boka om direkt.

Bliglin skrev 2007-06-19 22:10:22 följande:
    Spolning bör genomföras under någon av cykeldagarna 8-12, just av de skäl du anger. Dvs för att inte riskera att ett ägg ska spolas bort av vätskan. Jag är stensäker!Begär att få boka om tiden. Hoppas på bra resultat och att du plussar snabbt efteråt (vissa gör det)
  • afrodite78

Spolning är när man sprutar in kontrastvätska i livmoder och äggledare hor att kolla om det är passage. Ibland kan ju äggledarna var ihopväxta och ärrade efter tex klamydia mm.

• afrodite78

Tessidess: Glöm inte att ta värktablett 1 timme för spolningen, min gyn glömde säga det till mig. Helst stolpiller men 2 alvedon fungerar oxå.

• God Is A Girl

Jag gjorde spolning mitt i ägglossningstider.. Inga problem förutom att man måste skydda sig så ett eventuellt befruktat ägg inte kan fastna i äggledarna.
    Och för oss gjorde spolningen susen

• Tessidess

Afrodite78- tack för tipset. Ingen har sagt till mig heller. )

God is a girl- hur kan man akta det??? Förstår inte riktigt *lite trög här*

Blev du alltså gravid den ÄL, som du gjorde spolningen?

• God Is A Girl

Tessidess, Man måste skydda sig på ett eller annat sätt hela månaden före spolningen så man missar det försöket (tyvärr)
    Men vi lyckades tredje månaden efter spolningen Då hade vi försökt i tre år innan det

• Tessidess

God Is A Girl skrev 2007-06-20 10:09:39 följande:

Tessidess, Man måste skydda sig på ett eller annat sätt hela månaden före spolningen så man missar det försöket (tyvärr)Men vi lyckades tredje månaden efter spolningen Då hade vi försökt i tre år innan det
    wow! va kul... Grattis...

Innebär det alltså att det inte spelar ngn roll att jag går mitt i ÄL nästa månad? Den månaden försvinner hur jag än gör? Om jag går innan då? då kan vi ändå inte ha sex, ngn vecka senare?
Svar på tråden Spolning