Spolning
Spelar det ngn roll när man gör spolningen? Jag har fått tid nästa månad, mitt i min ÄL tid, dag 18 ef mensens första dag. Är det en för eller nackdel? Borde det göras innan så att ägget inte skadas? Kan det "sköljas bort"?
Spelar det ngn roll när man gör spolningen? Jag har fått tid nästa månad, mitt i min ÄL tid, dag 18 ef mensens första dag. Är det en för eller nackdel? Borde det göras innan så att ägget inte skadas? Kan det "sköljas bort"?
Tror man gör det mellan dag 5-9... har inte gyn förklarat detta??
Spolning bör genomföras under någon av cykeldagarna 8-12, just av de skäl du anger. Dvs för att inte riskera att ett ägg ska spolas bort av vätskan. Jag är stensäker!
Begär att få boka om tiden. Hoppas på bra resultat och att du plussar snabbt efteråt (vissa gör det)
Spolning? Vad är det?
/Trögo som inte fattar nåt
Tack!!!
Jag hade det på känn.... Ska boka om direkt.
Spolning är när man sprutar in kontrastvätska i livmoder och äggledare hor att kolla om det är passage. Ibland kan ju äggledarna var ihopväxta och ärrade efter tex klamydia mm.
Tessidess: Glöm inte att ta värktablett 1 timme för spolningen, min gyn glömde säga det till mig. Helst stolpiller men 2 alvedon fungerar oxå.
Jag gjorde spolning mitt i ägglossningstider.. Inga problem förutom att man måste skydda sig så ett eventuellt befruktat ägg inte kan fastna i äggledarna.
Och för oss gjorde spolningen susen
Afrodite78- tack för tipset. Ingen har sagt till mig heller. )
God is a girl- hur kan man akta det??? Förstår inte riktigt *lite trög här*
Blev du alltså gravid den ÄL, som du gjorde spolningen?
Tessidess, Man måste skydda sig på ett eller annat sätt hela månaden före spolningen så man missar det försöket (tyvärr)
Men vi lyckades tredje månaden efter spolningen Då hade vi försökt i tre år innan det
God Is A Girl skrev 2007-06-20 10:09:39 följande: