Goldendoodle
Hej!
Är väldigt sugen på en goldendoodle, dvs en blandning mellan Golden Retriver och pudel.
Någon som har erfarenhet av rasen eller känner till någon uppfödare?
Hej!
Är väldigt sugen på en goldendoodle, dvs en blandning mellan Golden Retriver och pudel.
Någon som har erfarenhet av rasen eller känner till någon uppfödare?
Iom att det inte ärenras så finns det heller inga uppfödare av den i register....du får nog kika på Blocket.
Det har du rätt i! Har letat på blocket men bara hittat en annons. Tänkte om det var någon som kände till någon uppfödare som hade regelbundna kullar då det inte är aktuellt just nu.
Jag har en doodle, fast jag bor i och for sig i USA dar uppfodare av den sk erkanda blandrasen Goldendoodle finns overallt. En bekant i Sverige var ocksa intresserad av en sen hon traffat min sa om du hittar nagon som avlar sa hojta garna till!
Testa www.blandis.se/
De har valpförmedling, och eventuellt uppfödarlista också.
Vi har en golden/pudel-blandis i vårt kvarter.
Tror den är köpt i Skåne.
Ts: jag har inte erfarenher av just golden och pudel men med flatcoated och pudel![]()
Vi hade en tik som blev 11 år ( finns bilder på henne i mitt galleri) hon var den snällaste hunden jag någonsin träffat, lite gaggig på äldre dagar bara (men vem blir inte det)
Sweeden: vår tik såg ut som er hund när hon var valp fast hon var svart.
Jag har planer på att skaffa en cockerpoo om några år.. dom är jättevackra![]()
Vi är lite inne på en cockapoo eller pudel/golden nästa gång, om vi kan hitta en. Nu har vi en underbar pudel/cavalier.
Varför inte en renrasig hund?
emmies
Tråkigt att du fastnat för det största missförståndet som finns när det gäller blandisar och renrasiga hundar.
Dvs att dom skulle vara friskare.
Önskar dig ändå lycka till och hoppas att du hittar en bra och trevlig hund!
Jag tror att schnoodel blir en jättebra ras.
Ingen päls fäller de heller.
Det röntgas ju betydligt fler renrasiga än blandraser så att antalet höftledsfel är större är ju inte så konstigt.
Jag föredrar renrasiga hundar men smaken är ju som bekant som baken - delad!