Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Reductil

Hejsan!
    Jag häckar i en tråd som heter bantningspiller, där är vi inte anonyma, men man kan läsa om man är nyfiken.

Det finns medicin mot muntorrheten. Jag omfamnar dock muntorrheten eftersom den hjälper mig att komma ihåg att dricka mer.

Jag bara ringde vc och bestämde en tid för att prata om vikt. När jag pratade med min nya fina läkare (har aldrig varit på vc förut) var han SÅ positiv. Jag tror att jag hade rätt inställning för han bara skrev ut 3 månader rakt av. Jag ska inte gå dit och väga mig, bara skicka in vikten som står på min nya elektroniska våg, ska heller inte övervaka mitt blodtryck. (mer än kanske en gång varannan månad) Men DET beror nog mer på vad jag berättade för honom om mig än nåt annat.

Jag är SÅ nöjd med R, men det finns faktiskt två piller till för vår gemensamma "sjukdom". Acomplia heter den ena (helt ny medicin) och nåt på X heter den andra, men den är mest för män som äter mycket korvmoj.
    R är från början ett antideppiller, nåt ni kanske märker på att manär osedvanligt pigg och glad. R är en amfetaminliknande preparat, läs gärna på www.fass.se för mer biverkningar.

Om ni har frågor kanske ni kan höra av er via min inbox så är ni fortfarande anomyma.

Ha en trevlig viktnedgång!

• mammacatta

Högkostnadsmaxet är på 1800/år, men det finns folk som får det redan vid bmi 32 typ.

• mammacatta

Anonym (nytt liv) skrev 2007-06-29 22:01:23 följande:

Elias Emil, varför ska du till vc för vägning? Är det någon rutin ni har?Ikväll äts det här snacks i form av valnötter, russin, torkad frukt, mandel och hasselnötter Mums!! Jag som trode att jag aldrig skulle kunna sitta å "festa" på sånt Ett glas vin till...
    De flesta som äter R väger sig faktiskt varje vecka på VC. Det är iofs inget konstigt. Vi som väger oss själva är i undantag.
    Kan bero på startvikten kanske. Eller möjlighet.
    Vad vet jag.
  • mammacatta

Anonym (nytt liv) skrev 2007-06-29 22:20:30 följande:

mammacatta, jag behöver inte gå till vc i alla fall vilket är skönt speciellt nu till sommaren...Det räcker med telefonkontakt med min läkare eller till och med mailkontakt...
    Jag lämnar bara in lappar med min vikt, men jag är ett undantag tydligen.
  • mammacatta
    Rosarin skrev 2007-06-30 19:50:33 följande:
    Far man ta R nar man ammar?Har era lakare sagt nagot om det?Anledningen till att jag fragar ar att en vaninna till mig har borjat ata R samtidigt som hon ammar. Jag har sagt att jag tror det ar farligt att ta samtidigt men hon struntar i vad jag sager.Vi bor utomlands(thailand) och har kan man kopa R pa apoteken utan vare sig recept eller lakarbesok. Lite laskigt att det ar sa tycker jag...
    Det är totalförbjudet här, det är ett amfetaminpreparat.
    Ta och visa henne vad som står på www.fass.se
  • mammacatta
    Anonym skrev 2007-06-30 20:46:39 följande:
    Jag vill också vara med här. Jag vill börja äta. Har gått ner 12 kg på grund av att jag böt epilepsi medicin. Men står nu still på 82 kg till mina 163 cm. Vill ner till minst 70 kg. Känner att jag inte mår bra. Jag har BMI 30.Jag har inte pratat med nån läkare men bestämde mig just nu för att boka tid. Har dock en undran: går de ihop med epilepsimedicin?
    Hmm, det är en klocka som ringer här...
    Ska kolla i fass.
  • mammacatta

Nej, reductil är OK, men inte:

"Var särskilt försiktig med Acomplia:
    Tala med din läkare innan du börjar ta detta läkemedel:

- om du har nedsatt leverfunktion,

- om du har en allvarligt nedsatt njurfunktion,

- om du samtidigt behandlas för epilepsi,..."

Visste att jag läst NÅT om det, så det var inte helt fel. A är alltså liknande R.

• mammacatta

Jag kan säga att det var som efter förlossningan - jag luktade dessutom sursvett - inte ens i närheten av kul
    Elias Emil skrev 2007-07-03 20:46:46 följande:

Jag måste nog säga att jag är varmare än vanligt.
  • mammacatta

Näe, då brukar de få byta medicin faktiskt.
    Man får inte glömma att _drogen_ är beroendeframkallande och ger ganska dåliga efter-effekter; amfetamin är INTE att leka med. Jag skulle tro att de har kommit fram till att högre doser är direkt farliga.
    Det finns åtminstone två andra man kan prova; vi är ju olika även när det gäller mottaglighet för droger.

Jag är ett perfekt exempel:
    Citodon gör mig hög, trött och seg, medan vanligt morfin kräver jag dubbelt eller tredubblet så mycket som alla andra för att ens känna.
    Bedövningsmedel fungerar inte alls, men vanlig alvedon och jag sover som en STOCK efter 20 minuter.

• mammacatta

AmfetaminLIKNANDE.
    Jag har absolut ingen aning om vad som är samma och vad som är förändrat, men min läkare sa att det är samma effekt som tjack.

Svar på tråden Reductil