• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (nytt liv)

puff

• Anonym (ME)

Jag är lite nyfiken, vad kostar det att äta såna. hur reagerar man, finns det några biverkningar?? vill verkligen gå ner i vikt men det går så sakta när jag kör på mitt sätt. massa motion och bättre mat...

• Anonym (nytt liv)

Det är svårt att säga hur just du kommer att reagera. Jag vet inte själv ens hur min kropp kommer att reagera eftersom jag ska börja med dom imorgon.
    Jag hämtade idag ut ett paket a 28 tabletter (10mg) och fick betala 602:-
    På måndag ska jag in och ta prover så som blod och urin för idag var det lite för sent.
    Min läkare var glad för min viktnedgång och var förståande. Jag har också ätit sunt och motionerat mycket. Hon talade om att man kan bli förstoppad, torr i munnen och kanske lite yr. Detta var vanligt att man blev.
    Sen så ska man kolla blodtrycket med jämna mellanrum.

• Anonym (nytt liv)

Läkaren kan komma att höjda dosen om den inte visar resultat. Tycker klart att du ska ta kontakt med en läkare och komma fram till nått i samråd med han/hon.

• Anonym (ME)

Måste man gå genom familjeläkaren?? våran är ett riktigt pucko om man säger så... har fått många konstiga svar och träffat honom två gånger.

• Anonym (nytt liv)

Vänd dig till din vårdcentral. Det var så jag gjorde. Där har jag en läkare som jag allid önskar och komma till. Sen kan det ta någon dag extra och få komma just till henne men jag väntar gärna för hon är så bra.
    Hoppas det går bra för dig. För mig käns det som att jag gått ner 10 kilo till bara genom att ha pratat med någon om mitt problem. Jag har nämligen inte vågat söka hjälp för min övervikt fram till nu. Jag har inte vågat erkänna saker för mig själv men nu så inser jag att jag mår bättre och är redo att må ännu bättre.

• Anonym (nytt liv)

puffar någon som är ny med reductil?

• Anonym (nytt liv)

puff

• Anonym (mars)

Hej jag började äta r i mars. Har höjt dosen två ggr. Det händer en del men jag är rädd att det ska gå för fort. Jag har lagt om min kost men har inte kommit igång med träningen ännu.

• Anonym (nytt liv)

mars, hur har du känt dig då du höjt dosen? har biverkningarna varit fler och mer "synliga" så att säga. muntorrhet, yrsel etc?
    träning är jag svag för men långa prommisar går hem...

Svar på tråden Reductil