Inlägg från: Vimmelkantig |Visa alla inlägg
  • Vimmelkantig

Reductil

Hjärtklappning av Reductil kombinerat med värme?
    Hmmm...jag ska ju snart till ett ställe som för närvarande har 35 grader varmt.....

• Vimmelkantig

Hej knubbis!

Jag mejlade till vc och förklarade att jag behövde hjälp med att komma tillrätta med övervikten. Fick tre veckor senare träffa en läkare som jag känner stort förtroende och som tar mig på allvar.
    Mitt BMI var då 40 och jag ordinerades Reductil 10 mg som jag nu ätit i snart fem veckor.

Anonym (knubbis) skrev 2007-07-17 13:47:10 följande:

hej alla....jag har en lite fråga till er som fått reductil utskrivet.har ni gått till vanliga vårdcentralen eller privatläkare? och vilka kriterier är det man behöver uppfylla? jag har ett bmi som är högt men vågar inte ta mig till vc för jag tror att de ska neka mig pillrena och bara skratta åt mig. Vad säger man när man ringer och bokar tid? "hej jag vill ha bantningspiller" eller beställer man bara tid för vanlig hälsokoll??? tacksam för svar
  • Vimmelkantig

Jag gick ner sex kilo de första tre veckorna. Vägning igen nästa torsdag, 26/7.

Anonym (knubbis) skrev 2007-07-17 20:37:41 följande:

emil elias och vimmelkantig tag för era svar, hur har det gått för er har ni lyckats bli av med ngr kilon?? ringde till vc idag och de sa åt mig att ringa på tele tid imorgon vilket jag åxå ska göra bara barnen håller tyst i 5 minuter haha.
  • Vimmelkantig

Jag har alltid varit en flitig motionär och gått och cyklat mycket, så där var det ingen skillnad. Jag har ju ingen familj så jag antar att jag har lättare att få tid till motion också?
    Jag snittar nog 2h motion om dagen, nu under semestern ännu mer.

Vad det gäller kosten så har jag skärpt mig, men också fått hjälp av R då jag inte har något sötsug och blir mätt på mindre portioner. Men visst, jag har tackat nej till några barrundor och grillkvällar. Dessutom tar jag bara en kaka på kalas, man måste inte prova varenda sort och backa om på tårtan...

Enligt några andra här på familjeliv så går vi män ner fortare, och det är jag tacksam över....

CeeJay skrev 2007-07-18 07:28:38 följande:
    Grattis till er alla som gått ner Måste bara fråga er alla hur ni lagt om era vanor med kost och motion för att gå ner så där mycket?Alltså för att gå ner 1 kg i veckan skulle betyda motion minst en timme per dag och strikt diet (typ groddar och vatten) för mig
  • Vimmelkantig

Och jag har först nu vid 43 års ålder insett att jag nog kommer att stanna på 171 centimeter...

• Vimmelkantig

Men om man äter för mycket på korvmojen då?

mammacatta skrev 2007-07-20 20:21:31 följande:
    Helena 82 skrev 2007-07-20 09:31:47 följande:
    Nej, det är nog omöjligt är jag glad för.Det är inte samma ätstörning.Ena är korvmojenätare, den andra är förmycketätare.
Svar på tråden Reductil