• CeeJay

Reductil

Kan vem som helst få Reductil? Hur hjälper det kroppen?

Jag har ätit Levaxin i 4 månader (för låg ämnesomsättning) och jag har inte gått ner ett gram. Ska tillbaka till min läkare efter sommaren, han ville då ha status på om jag gått ner i vikt (eftersom det verkar vara den symptom som inte "försvinner" *typiskt mig*) och då pratade han om ev tillägg för att få hjälp med viktminskning.

Kanske det kan vara just Reductil han tänkte på? Jag har nämligen fått för mig att man ger det till extremt överviktiga och att man måste äta med försiktighet pga ämnena i medicinen.

Någon vänlig själ som vill förklara ang Reductil?

• CeeJay

Tack för era svar. Då kanske Reductil kan vara någonting för mig då som jämt är så trött att jag inte orkar någonting? Men jag tror ändå jag har för "lågt BMI" om man nu kan säga så.

Får vänta och se vad läkaren säger efter sommaren.

• CeeJay

TS: Hur länge har du ätit Reductil nu när du gått ner 3,1 kg? Är det från start 20 juni?

Hur som helst, grattis till minskningen, jag vet vad det kan betyda

• CeeJay

Jag har skrivit ett brev till läkaren som jag hoppas ska vara ett underlag till att jag ska få testa Reductil - jag är ju inte uppe i den BMI som "rekomenderas" men jag har en himla massa andra skäl som jag hoppas väger tungt.

Är sååå trött på min övervikt nu att jag testar vad som helst

• CeeJay

Grattis till er alla som gått ner

Måste bara fråga er alla hur ni lagt om era vanor med kost och motion för att gå ner så där mycket?

Alltså för att gå ner 1 kg i veckan skulle betyda motion minst en timme per dag och strikt diet (typ groddar och vatten) för mig

• CeeJay

Vimmelkantig: Tack för ditt svar. Hoppas att det fortsätter att gå neråt för dig

• CeeJay

Elias Emil och mammacatta: Tack för att även ni svarar på mina frågor.

mammacatta: Håller med dig ang att man själv har ett ansvar för den egna övervikten MEN jag har ju även låg ämnesomsättning som legat på minus några år och då är det inte mitt "fel"

• CeeJay

jeanette: JAG var/är en stor gottegris och är även sockerberoende och coca-colaberoende... Nu har ju jag bara tagit R sedan i tisdags men har ändå gått ner 0,9 kg redan och mitt sug har förvunnit nästan helt. Jag tror på en kombination av det kemiska och att man verkligen SER viktnedgången och då VILL man inte äta så mycket snask för att förstöra...

• CeeJay

LilaStar: Japp jag vet om det

Hur mycket har du gått ner och under vilken tid?

Svar på tråden Reductil