Inlägg från: MrsAndersson |Visa alla inlägg
  • MrsAndersson

Reductil

mammacatta skrev 2007-07-08 13:28:01 följande:
    AmfetaminLIKNANDE.Jag har absolut ingen aning om vad som är samma och vad som är förändrat, men min läkare sa att det är samma effekt som tjack.
    Haha! Ja, det förklarar ju varför man inte är lika trött och seg som vanligt sen man börjat med Reductil. Hade faktiskt ingen aning om att det innehöll nåt sånt.

Förlåt om jag bara hoppar in i tråden så här. Såg länken från vår andra Reductil-tråd, så jag passade på att kika in. Började med Reductil för 3 veckor sedan och har gått ner 3,1 kg sedan dess.
  • MrsAndersson

Undrar lite om nån har märkt av några biverkningar i samband med annan medicin?
    Ska köra 70 mil i natt och har med mig koffeintabletter ut i fall att... 1 tablett motsvarar ungefär 2 koppar kaffe. Vad tror ni? Ska också tillägga att jag tog min Reductil i morse, och kommer inte ta någon ny förrän i morgon bitti.
    Men med allt man har läst om uppiggande ämnen i R så blir man ju lite fundersam.

• MrsAndersson
    Pejgan skrev 2007-07-30 08:59:39 följande:
    jag går inte ner speciellt men jag mår väldigt mycket bättre. Jag känner ett normalt sug efter mat och kan kontrollera kaloriintaget på ett helt annat sätt.Men jag måste fråga er... *harklar sig och ser generad ut* Är det någon som märkt en effekt på sexlusten?
    Vilken sexlust? Vad är det? Nu vet jag ju förstås inte vilket håll det gått åt för dig, men jag känner faktiskt mycket mindre sexlust nu än innan. Vet inte heller till 100% om jag kan koppla det med Reductilen, men det känns som att det blivit skillnad. Men man får väl försöka göra det bästa av det...
    Några fler som märkt skillnad?
  • MrsAndersson

Inger A

Jag går i genomsnitt ner mellan 0,5 till 1kg per vecka. Det känns helt okej för mig och man ska ju också tänka på att man inte bör gå ner för fort så att huden hinner med.
    På 6 veckor har jag gått ner 5,4 kg och det känns jätte bra. Lycka till med din viktnedgång!

• MrsAndersson

Anonym (orolig) skrev 2007-08-12 23:08:19 följande:

Hej!Funderar ochså på reducil men jag har hört skräck historier om tabletterna och att de har blivit förbjudna utomland. Stämmer det? Har problem med högt blodtryck och hjärtklappning och törs därför inte prova tabletterna.Finns det någon som jag med högt blodtryck och hjärtklappningar(hög puls ofta) som har använt reductil.Tacksam för svar
    Du får nog inte Reductil utskriven om du redan har problem med högt blodtryck, eftersom det är just den mest vanlig biverkningen. Man får ju även gå på regelbundna kontroller för att kolla blodtrycket.
    Men jag vet att det kommit en ny medicin som heter Acomplia, vet dock inte hur den fungerar.
  • MrsAndersson
    jeannette skrev 2007-08-16 23:53:32 följande:
    någon av er är mycket för att äta godis eller kakor eller söt överhuvutagen...o som tar tabletten just nu o inte kännder den sort av sugen?
    *räcker upp handen* Jag var en riktig gottegris förut, älskade fikabröd och hade väldigt svårt att tacka nej när någon bjöd, samma ak med tårta, och det räckte oftast inte med en bit utan man ville ha minst två. Kakor var mycket bra och enkelt att knapra på framför tv:n när man hade lite tråkigt.
    Nu går jag inte ens och tänker på sånt. Känner mig inte det minsta frestad av fikaröd, kakor, godis el. liknande. Det bara finns inte där!
  • MrsAndersson
    jeannette skrev 2007-08-20 10:23:03 följande:
    mina frågor igen är:de som har gott ner i vikt o sluttat med R, blir det så att man känner igen sug o behov av någon av dina gamla last?Om man äter reducil o så får du vanligt ont o huvet någon gång kan man ta alvedon fast man äter R?kan någon svara till det?
    Fråga nr. 1 kan jag inte svara på eftersom jag fortfarande äter Reductil. Men jag har ätit både Alvedon och Ipren utan att ha märkt nånting konstigt, så det är nog ingen fara. Annars skulle det ju ha stått i Bipacksedeln. Men det är alltid bättre att kolla på www.fass.se för att se vilka mediciner man får ta och vilka inte.
  • MrsAndersson

Anonym (Saga) skrev 2007-09-09 20:50:33 följande:

Ylwis: tråkigt. Men får jag fråga varför du skulle ha kopparspiral för att få äta r?
    Tar mig friheten att svara...
    Man måste ha ett preventivmedel när man äter Reductil eftersom risken finns att barnet skadas om man skulle bli gravid. Sedan tror jag inte kravet var att det skulle vara just en kopparspiral Ylwis skulle ha, utan att hon själv valde det alternativet.
  • MrsAndersson
    Ylwis skrev 2007-09-10 20:25:20 följande:
    nja jag känner mig inte duktig :_( har  stått stilla snart i 6 veckor tror jag och  får int tag i läkar j**eln! .-( möts bara av telesvar : är på semester! gah!vill ha ut 15mg nu då och  kolla men men! rolligt i alla fall ngn ser man  gått ner!
    Visst är det helt underbart när någon annan ser att man gått ner i vikt, man verkligen suger åt sig deras ord. En större kick än så kan man nog inte få... Även om jag gör det för att JAG vill må bra, så känns det ändå kul att det finns de som lägger märke till det.
    Men som sagt, en sån kommentar kan man leva på mååånga veckor.
  • MrsAndersson
    Barn6 skrev 2007-09-11 10:51:39 följande:
    hejmin första vecka med reductilvad har ni för erfarenhet av det, ger det bra resultat, och hur har ni ätit vanlig mat eller följer ni någon diet eller hur kombinerar ni det? Man är ju inte så hungrig så jag har lite svårt att äta så mycket. är det vanligt att man knappt vill äta , svettas mycket och kissar massor ?
    Jag kombinerar inte Reductilen med någon särskild dietplan, att jag följer VV eller GI eller så, men försöker ändå tänka på vad jag äter. Det blir mycket mer grönsaker och framförallt försöker jag undvika mat som innehåller för mycket fett.
    Annars har jag samma symptom som du, vill knappt äta, svettas mycket (och det luktar apa, men det är väl för allt slagg man svettas ut) och kissar rätt mycket. Har även kvar sandpapperskänslan i munnen ibland, men det gör bara att jag dricker mera vatten vilket jag varit rätt dålig på innan.

I övrigt har jag fått mycket bra resultat med R, -10,6 kg sedan start 15/6.
Svar på tråden Reductil