Inlägg från: Anonym (kanske?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanske?)

Reductil

jag har funderat på att ringa min vårdcentral oxå. är överviktig. vet inte mitt exakta bmi men jag tror att det är över 35 iallafall. har pco också och min vikt är omöjligt att bli av med.
    jag är bara så rädd för att bli bortviftad av en läkare eller att dom ska säga att jag bara ska få träffa en dietist. jag äter bra. jag rör mig. men det funkar f*n inte.

kan ni som äter reductil SNÄLLA tala om hur ni gick till väga. ringde ni vårdcentralen? vad sa ni när ni skulle boka tid? hur blev ni bemötta av läkaren?
    jag har funderat på detta jättelänge men jag är så rädd.

• Anonym (kanske?)

Jag är SÅ NERVÖS!

Jag har idag fattat mod till mig och ringt min VC för att boka en tid. Dom ska ringa upp kvart i tre.
    Jag behöver hjälp nu och jag hoppas att jag kan få Reductil.
    Har PCO-s och min vikt är omöjlig att bli av med på egen hand. Dom flesta som ser mig tror nog att jag frossar när jag i själva verket äter otroligt nyttigt och har super bra värden. Det är "bara" vikten som jävlas.

Snälla hålla tummarna för mig. Det är nog bara en sköterska som ringer nu, men jag är så nervös.

• Anonym (kanske?)

Dom ringde upp och jag fick en tid till 1/8 då jag ska träffa en manlig läkare.
    Åh jag är så nervös.
    Tänk om dom inte vill hjälpa mig med Reductil?!!??

Ni som äter Reductil, berätta vad ni sa när ni träffade en läkare. Snälla!

6628: Jag håller absolut tummarna för dig!!!

• Anonym (kanske?)

Imorgon är det dags för mig att träffa en läkare. Jag är sååååååå nervös. Jag har fått reda på att det är en äldre manlig läkare och jag kan inte hjälpa att undra om han är en sån som kommer vifta bort min övervikt (30 kg) med ett sluta ät.
    Jag vill så gärna testa Reductil.

• Anonym (kanske?)
    Kix01 skrev 2007-08-03 23:06:21 följande:
    Hej alla kämpare! Jag är nu under 70 sträcket trots semester och en del illa mat, känns fantastiskt. Kul att ni andra mår bra/är på bättringsvägen!
    Vilken vikt började du på?
  • Anonym (kanske?)

Hur mycket prover har ni fått ta innan i började med Reductil?
    Jag har fått gå igenom tre stora blodprovssessioner, nu ska jag göra ett omprov imorgon då ett visst blodvärde visade ett konstigt resultat. Hade man ett avvikande resultat på det provet fick man absolut inte äta Reductil eftersom det var risker för stora interna blödningar då.
    Jag tycker att det är bra att min läkare är så noggrann men det känns som att alla andra bara får Reductil utskrivet hur som helst.
    Hur har det varit för er?

• Anonym (kanske?)
    Anonym (nytt liv) skrev 2007-09-17 15:17:14 följande:
    kissprov och blodprov sen blodtryck va allt dom tog på mig...så olika detta...
    Vad lite!
    Enligt min läkare så är det LIVSviktigt att man tar alla dessa prover eftersom Reductil kan vara direkt farligt att äta om man har avvikande värden.
    Jag vet inte vad jag ska tro. Han är ju duktig iofs men det känns så mycket!
Svar på tråden Reductil