• Inana83

sover dåligt:-(

Sedan jag blev gravid så har börjat sova dåligt, det handlar inte om att jag måste gå upp och kissa mitt i natten utan jag vaknar för minsta lilla ljud eller rörelse (vilket jag aldrig gjort förut). Kan inte komma ihåg att det varit så här när jag vart gravid förut...

Är detta vanligt?

Jag har ett jobb där jag vissa dagar börjar 6.45 och jag har en bit att åka på morgonen, och det är ju skitjobbigt när man inte fått sova ut ordentligt Känns som om jag inte kan sköta mitt arbete pga detta och jag jobbar på en arbetsplats med människor där man BÖR vara ganska alert...

Någon som har några tips på vad man kan göra...

• Svar på tråden sover dåligt:-(
  • Inana83

Jag har även oturen att ha en man som jobbar natt, vilket betyder att han kryper ner i sängen vid 3 tiden och då är det 1 timme kvar tills jag ska gå upp, och trots hans tappra försök att lägga sig så tyst som möjligt så vaknar jag banne mig ändå...

Ja avslappningsövningar kanske e nåt att testa Tack för tipset

• Inana83

Jag tror inte heller att det är skadligt för barnet, absolut inte, för vanligtvis får jag en liten vila mitt dagen när natten varit jobbig, men det är svårt att vara pigg och alert på sitt jobb när man blir avbruten i sin sömn 3-4 ggr per natt .

Kanske dags att prata med chef och kollegor om att byta arbetstider så jag inte har så många morgonturer ett tag och se om det funkar bättre

• Inana83

Tack för era svar trevligt att höra att man inte e ensam om knäckta nätter...

Ja det är väl bara att inse att det kanske dröjer innan man får obrutna nätter igen men det är ju av en bra orsak iallafall

Svar på tråden sover dåligt:-(