Inlägg från: neverending |Visa alla inlägg
  • neverending

"sjukhus"rädsla

är sugen på barn och tror att jag har en "lagom" rädsla inför själva smärtan vid en eventuell förlossning men vad jag tycker är oerhört skrämmande är att vara så utfläkt, avklädd och i sjukhusmijlö med sladdar och slangar med massa främmande människor som springer ut och in... så oerhört utlämnande och... eh, motbjudande? Har sett förlossningsfilmer och de skrämmer alla vettet ur mig... just sjukhuskläder, och slangar, nålar, blod, stön, skrik och det enda man ser är ett enda stort skrev hela tiden... hela rummets fokus är på ens underliv, oerhört obehagligt... och i de flest filmerna har kvinnan legat helnaken i tusen olika ställningar och brölat... brukar det gå till så? shit, blir så otroligt illa till mods... finns det något alternativ?

• Svar på tråden "sjukhus"rädsla
  • neverending

skönt att höra att ni tycker beskrivningen låter överdriven, jag hoppas ju att det inte går till riktigt så.... låter också bra att man kan styra mängden människor (om allt fungerar som det ska)

• neverending

hur väl följdes era förlossningsbrev? tas dom på allvar?

• neverending

känner mig lite bättre till mods... man har väl fått fel bild av det hela när det i dokumentärfilmerna ändå står ett kamerateam i rummet... :/

• neverending

det ni berättar låter ju absolut överenskomlig, tror jag fått en sne bild på något sätt, speciellt som man bara får se själva utdrivningsfasen som rimligtvis är lite fläk, annars får man ju inte ut ungen... och helt näck måste man ju inte vara... sen är väl folk som är med i förlossningsfilmer ganska ogenerade, annars hade man väl aldrig gått med på att bli filmade.

Svar på tråden "sjukhus"rädsla