Ni som har problem med extraslag på hjärtat!!!!
Hej!
Shinna, jag vet PRECIS hur du har det!
Jag har också haft lite extraslag på hjärtat då och då sen långt tillbaka och har väl inte haft sån oro för det.
Men sedan ca 5-6 veckor sedan satte det fart precis som du beskriver, jag har det HELA tiden, varje minut, dag ut och dag in.
Är jätterädd och orolig, får ångest och tror det är ett allvarligt fel.
Det började veckan före jag födde vår lilla son, sen blev det värre och bara fortsatt.
Jag har sökt akut för det och har nu gjort både UL och arbets-EKG (igår), jag fick ju bara ett preliminärt svar innan det ska analyseras och skicka slutsvar till min husläakre.
Men alla (3st nu) hjärtspeciallister som sett alla mina extraslag, flera på rken ibland, säger att det ser inte ut att vara någon fara och att det kan bero på hormoner och stress.
Jag vill inget annat än att detta försvinner, det skapar mycket ångest och oro, så länge jag har det så är det nog svårt att det försvinner.
Jag vet också att många har extraslag då och då, men just det här ihållande dag ut och dag in i flera vevkor undrar man ju om det är normalt.
Men det verkar så och ingen av alla läkare verkar speciellt upprörda fast dom ser alla extraslah jag har.
Jag har också tagit sköldkörtelprover som var bra.
Men som sagt, det är skitjobbigt och man tänker inte på något annat.
Om jag känner mig bättre någon dag, så känner jag ändå på pulsen hela tiden och den hoppar och slår ojämt hela tiden ändå och då känns det som jag faller till botten igen.
Nu vill jag också bara att detta ska sluta och bli normalt igen!
Hur är det med dig nu då?