Inlägg från: Tutilure |Visa alla inlägg
  • Tutilure

Islandshäst tråden!

Vad kul med en tråd om Islandshästar!
    Har ingen själv (än) men mamma har två ston som jag rider när vi är hos henne.
    Härliga hästar och jag blir alltid så paff när jag ska sitta av, det är så nära till marken! Jag glömmer bort det varje gång, det känns verkligen inte när man sitter på.
    Iaf, tanken är att vi ska betäcka nästa år, så vi får hoppas på föl till 2009.
    Tills dess får jag rida på stona och försöka lära mig mer.
    Är helt nybörjare på isisar, har lånat ett par böcker av mamma för att försöka få grepp om hur man gör.

Ska väl förmodligen ta några lektioner under hösten och sen kanske någon tävling! Spännande!
    Är det någon här som tävlar?

• Tutilure

Jag har iaf två bilder i mitt galleri där sonen sitter på ena hästen. Inte så bra bilder, men ändå. Ska ta bättre bilder när vi åker dit igen.

• Tutilure

Ulrisa:
    Det är ett sto och hon är 15 år. En jättemysig tjej! Om allt går vägen så ska hon betäckas med Gaukur nästa år. Hon är egentligen mammas häst, men fölet ska bli mitt.
    Gaukur:
    www.islandshingstar.com/hingstar/gaukur_is1998135614/default.htm

Ja, det var en pärs med operationen, men det är skönt att den är över!
    Nu ska vi leda in honom på hästvägen precis som hans bror.
    Vi har en liten shettis därhemma...

Vet någon var man kan köpa riktigt små ridhjälmar förresten?
    Äldsta sonen som är två år rider just nu i cykelhjälm och även om han bara skrittar och vi leder och håller i honom så skulle jag gärna vilja ha en riktig hjälm till honom. Men jag har bara hittat från storlek 50 och det är för stort.

• Tutilure

Jag har inte mätt hans huvud på länge, men när jag provade en hjälm i storlek 50 så var den lite för stor. Men det var iof i vintras/våras, den kanske passar bättre nu.
    Men han är en rätt så liten kille så det kan ju också bero på det.
    Men jag ska testa igen när vi åker till Hööks nästa gång.

Svar på tråden Islandshäst tråden!