• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • vackrastarflow

Min brors sambo har tre stycken, Lukka, Frosti och Karolina. De är alla mysiga, men min favvis är kritvita Frosti. Han och jag hade en bra vecka förra sommaren, och det ska det bli i år igen eftersom jag ska upp och ta hand om dem nu när hon är gravid.

• JonnaS

Jag har två pärlor: Komma, sto född -91. Helt underbart psyke, och jättesnäll att både rida och köra. Tyvärr har hon exem så på sommaren är det exemskruden som gäller!
    Och så Gormur, vallack född -98, den vita sagohästen! Vacker som få, med motor som en ferrari :)
    Bild på dom finns i mitt galleri!

• musses matte

Jag har 2 en på 18år pigg som sjutton en på 6 år och är ändå piggare
    Buri är isabell och mökkur är gulbrun.
    Ts våra är ganska lika fast din har mer man

• musses matte

Jonna ser inte ditt galleri.

• linpat

hej!
    Är oxå en islanshäst fantast men har tyvär ingen egen töltmaskin!

Jag tänkte fråga om ni känner till ng hingst i skåne som har gett många ston! En kompis till mig vill betäcka sitt sto och har bett mig kolla runt för hennes data är sönder, men jag har inte en aning var jag ska titta!
    Några tipps?

• Ulrisa

välkommna hit! vad kul! en vit sagohäst har jag alltid önskat mig sen jag va liten! men hittade lilla Lusse när jag va 15 år.. han stod i ett stall helt övegiven.. hans ägare hade lämnat bort honom till en tjej som skulle "låna" honom.. men den tjejen stack utan att kontakta ägarna så hästen stog i en box som ingen mockade och fick bara lite hö som låg på backen, det resulterade tyvärr i att han fick kroniks hosta.. det + att stallet vajättedåligt ventilerat.. min kusin red förbi detta stallet varje dag me sin arab och pratade ofta med de i stallet och fick på det viset reda på detta hon ringde mig och vi gjorde allt för att hitta ägarna tillslut hittade vi dom.. och ringde.. de kom upp snabbt som blixten och grät när de fick se honom.. ägaren skulle ta sig en tur i skogen men det gick inte för sadelgjorden va för stor.. han hade magrat såpass.. jag fick tillfälle att hyra honom i ett halvår och sen blev han min! jag och ägaren hade jätte mycket kontakt och hon va uppe hos mig flera gånger och tog sig en tur..

• Ulrisa

Musses matte.. ja de va rätt så lika vad roligt vilka är föräldrarna?

Lusses föräldrar är Safira frá Ketilstödum,múl och Gloí fra Gunnarsholt Lusse är svenskfödd

Glói s pappa är Hrafn fra Holtsmúli
    och safiras farfar är Ofeigur fra Havanneyri

• musses matte

Buri: Buri fra Litla-Burfelli
    mamman:Leirljos fra Litla-Burfelli
    Pappan:Brunn fra Litla-Burfelli.

Mökkur:Mökkur från Lövshult
    Mamman:Mysla från Broaskog
    Pappan:freyfaxi fra Thoreyjarnupi.

• JonnaS

Ibland undrar man hur folk kan hanetera hästar på det där sättet! Man blir så arg! Min vallack var när jag fick hem honom livrädd för ALLT, allra helst människor, så man undrar ju vad han har varit med om innan! Men det har gått över och nu är han hur go som helst!

• JonnaS

musses matte skrev 2007-06-24 11:47:35 följande:

Jonna ser inte ditt galleri.
    Det borde fungera! Prova igen!
Svar på tråden Islandshäst tråden!