Inlägg från: Ulrisa |Visa alla inlägg
  • Ulrisa

Islandshäst tråden!

Nämen! Hallå var e ni?...

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Nämen! Heej på er kul att höra hur det går för er Själv väntar jag på hovslagaren som e en månad försenad typ... jaja.. men nu har han LOVAT att komma på måndag! så då får vi se..

dono- vad kul å höra att dett gått så bra med Teiti! hoppas hon fortsätter så!

wilmisen- jasså är Fleyta halt vad har hon gjort? hoppas hon blir frisk snart!

Libellula- kul att se lite uppdatering på "er" gård

Eyovine- Ja denna tölten.. den e inte lätt att förstå sig på! tror aldrig jag kommer att lära mig den helt

Kram på er!

• Ulrisa

musses matte- hi hi... vågar man fråga vilken hovslagare du har? min kommer från Göteborg...

Och som sagt.. han skulle vart här kl tre men har fortfarande inte dykt upp.. fick ett sms tiiidigt i morse där han skrev att han hade problem med bilen.. hmm... men sen har jag inte hört nåt.. han svarar inte på sms eller när jag ringer..GAAAHHH!!!

• Ulrisa

hi hi ser att du bor i Göteborg... kanske är samma "gubbe" då?! Förvånad

• Ulrisa

dono.. ja hmm... *avis*... här växer inte hovslagare på tråd precis.. å han e jäkligt duktig ... när han väl kommer... jag bliir såå arg! han lovade att komma före den 6 denna månaden.. men icke...

• Ulrisa

växer på träd skulle det va.. inte på tråd he he...

• Ulrisa

musses matte.. oki tror inte det e samma då.. min heter Henry å e finne! men det där med tiderna tror jag e nåt slags "syndrom" hos många hovslagare.. fasen! han har inte kommit än! vi ringde till ridskolan som han skulle till idag före oss.. tror ni han har vart där!? ICKE! han skulle vart där kl 11 idag! åh vad jag e arg! jag har ringt å ringt å skrivit sms... åh...

• Ulrisa

Dono- Stackars Teiti! Vad trodde hovlslagaren att det kunde vara? hoppas hon snart blir bra igen..

musses matte- Jag har ingen aning om det med urinsten hos valacker! är det ingen annan här som vet? jag skulle oxå vilja veta nu..

• Ulrisa

Dono- JA JAG HÅLLER VERKLIGEN TUMMARNA! hoppas det inte är nåt allvarligt..

wilmisen- skönt att hon blivit bättre.. men vad tråkigt att vänta på hovslagaren.. pust..

Libellula- hi hi låter skoj! skriv å berätta efter helgen hur det gick!

Vår "försvunna" hovlslagare kom till slut! så nu är Lusse nyskodd.. skööönt!
    Gården jag skrev om tidigare har vi fått längtar! vi får tillträde 1 nov men ska greja lite innan vi flyttar in.. det va inte mycket mark till gården tyvärr, men ett tipp topp stall!

Det är 5.725 kvm stor tomt så mycket bete finns det inte, men som tur är så bor inte mina föräldrar långt därifrån så Lusse får tillbringa sina sommrar där som han alltid gjort!

• Ulrisa

Tack!

Men berätta då Eyovine!!!!! e nyfiken nu Skrattande

wilmisen- Tack! jo.. jag får kolla upp detta.. han som äger marken runtomkring är självaste "storbonden" i Laxarby.. så han har ingen mark att låna ut.. hans mark ligger runt vårt hus.. de som ska sälja huset är hans faster och dom köpte mark av "storbonden" för många år sedan.. så denna gården ligger typ mitt i hans tomt..

Här är bilder..

http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3DQKHMV7NEB9VD67&SearchResultIndex=18

• Ulrisa

Eyovine- Åh!!! vad roligt Grattis!

Wilmisen & Dono- taack! ja det är väldigt välvårdat! de har varken haft djur eller barn så ekparketten är som ny.. de vita staketen hör till oss de har haft travhästar där förr, men då hade de mer bete.. (är släkt med bonden) men nu använder han själv allt.. tyvärr..

gabbilw- Välkommen hit! så fin han va din Naggur (bebisen oxå för den delen )

• Ulrisa

Åh vad spännande dono- vill absolut höra mer sen

Eyovine- gu va tråkigt att du inte fick rida på din Vafi när han äntligen är din men.. det kommer ju fler chanser kul att shoppa!

• Ulrisa

Annorlundors- hi hi hi.. skulle vart där å tittat med andra ord

• Ulrisa

Eyovine! Åh vad fiin han e din lilla "våffla" hi hi.. jätte fina bilder! ja här har vi haft en fin lördag fast blåsigt och kallt!

• Ulrisa

dono- ja gud va kul! du får skriva sen å berätta! fasen vilket dåligt väder! går era hästar på bete än?

• Ulrisa

wilmisen- OH SHIT! 70 hektar! det va inte lite.. idag körde vi in en storbal me hösilage.. maten är slut i hagen.. hade tänkt göra ny hage men vi ska ju snart flytta så det kändes bara masigt..

• Ulrisa

Ja jag köper oxå b-vitaminer till Lusse vid päls sättning å fällning.. har inte hört nåt annat..

dono- gu va kul att det känns så bra hoppas det blir så då

Svar på tråden Islandshäst tråden!