Islandshäst tråden!
Eyovine: Ja det där med tölt är en gåta för sig. Och dessutom är alla islandshästar olika, men det kanske är det som är tjusningen?!
Men det hade inte skadat med en handbok där det stod vilka knappar man skulle trycka på ![]()
Eyovine: Ja det där med tölt är en gåta för sig. Och dessutom är alla islandshästar olika, men det kanske är det som är tjusningen?!
Men det hade inte skadat med en handbok där det stod vilka knappar man skulle trycka på ![]()
dono: Åh stackars... jag håller tummarna!
Här har Fleyta blivit frisk igen (hon var halt), men verkar ha problem med hovarna så jag avvaktar med ridningen till min hovslagare kommer. Synd bara men hon kunde inte komma förrän om 2 veckor...
Lilleulla: Vad härligt det låter!!
Ulrisa: Åh vad roligt, man får gratulera! Kanske finns det grannar runt omkring som vill arrendera ut lite mark till er? Om inte annat är det ju suveränt med föräldrar som bor relativt nära om ni kan låna mark. Jag vill gärna se foton!!
Ulrisa: Åh, verkligen jättefint är det. Det verkar stort, ljust och väldigt välvårdat (säger man så om hus?
) Inga foton från stallet tyvärr, du får komplettera med det sedan
Förresten - de vita staketen - är det erat eller bondens?
Gabbilw: Välkommen hit! Vad söt Naggur var! Är han 4- eller 5-gångare? Har du haft honom länge? Tyvärr bor jag på fel sida Sverige för din del ![]()
Idag har jag varit på hästtävling i Göteborg hela dagen (Vaengurs KM). Satt domarsekreterare och var fotograf, och jag blev bara SÅÅÅÅ sugen på att tävla...
dono: Kul! Jag vill också höra mer sedan! Vad är det mer för uppträdanden på islandshästens dag?
Dono: Vad roligt att se en gammal uppfödning, hoppas allt är positivt. Hade väl varit kul att få hem honom igen?
Någon som ridit för Reynir Adelsteinsson här och kan berätta vad ni tyckte?
Ulrisa: Mina går på bete året om... Vi har nästan 70 hektar och 2 hästar....
dono: Åh vad spännande! Ska bli kul att höra mer!!
dono: Spännande!
Annorlundors: När jag var på foderseminarium sa föreläsaren att olja var bra att ge om de blev trötta av pälsfällningen. Men oberoende av om man gav olja, B-vitamin eller båda två skulle man starta INNAN pälsfällningen för det är bara då man har chans att verkligen motverka tröttheten. Mina hästar har aldrig ont av det så jag ger inget extra till dem.
Annorlundors (igen). Det finns något som heter B-jäst, och detta rekommenderade foderföreläsaren. Vad är det ni andra ger - flytande B-vitamin? Jag har alltid givit foderjäst (B-jäst) till mina förra hästar som haft problem.
Rakar mina hästar gör jag inte heller eftersom jag har dem på lösdrift.