Inlägg från: Ulrisa |Visa alla inlägg
  • Ulrisa

Islandshäst tråden!

Hur gammal va han?

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Jättefin va han ialla fall

• Ulrisa

dono OJ vad bra! hoppas det håller i sig!

Gud va hemskt att välja ut bra och dåliga hästar... det skulle inte jag klara av.. gud va hemskt..

Annorlundors.. oj.. ja det lät inte speciellt fint.. stackars häst.. jo det finns nog en å annan "fuling" men de flesta är jätte mysiga o fina!

Nu har vi slagit vårt hö hoppas hoppas det inte blir REGN!!! de har lovat fint väder här hela veckan så jag hoppas det stämmer!

• Ulrisa

VA! blev d inge föl vad tråkigt.. jaja då får vi vänta tills nästa kommer då
    Libellula HUR GICK DET IDAG!!????

ÄÄNTLIGEN har vi fått in vårt hösilage! gud sicken sommar! men nu ska det bli bätre väder.. peppar peppar...

Är det nån som har nåt knep på en "svårtöltad" islänning? Lusse föredrar hellre trav.. jag måste "arbeta" in honom i tölten, men jag tycker han e svår att få i ren tölt..

viktboots är något jag aldrig använt på Lusse kan dom vara bra? eller tt par vanliga boots som e lite tyngre?

• Ulrisa

åh vad roligt det lät libellula!!!

Tack Jonna för ditt råd! ska genast prova det!

har ännu en fråga är det nogon som har en valack el hingst? Lusse har "skräp" på sin snopp och det har han alltid haft jag har försökt tvätta rent å så men då åker den in illa kvickt! HUR ska man tvätta rent?

• Ulrisa

dono.. ja det låter precis som Lusse han har oxå "flagor" på den.. men det rinner inget ur den och har aldrig gjort..men går det inte att tvätta själv på något sätt? fasen vad svårt.. jaja detta är inget han lidit av nångång men jag "stör mig" på det och vill gärna få reda på knep!

• Ulrisa

Tinna ! Ja åh va fin han va! förstår att du fastnat för honom!

Välkommen hit alla nya!

Igår red jag på Lusse busen! gud va härligt! vi töltade korta sträckor.. det gick bra!

Vad har ni för bett på era kusar nu? eller dom ni rider på?

• Ulrisa

Ja ok! Jag brukar oxå varva med raka och tredelade bett.. men utan nosgrimma funkar inte så jättebra med Lusse.. nu har jag inte testat på ett tag men han har en tendens att "hugga tag" i bettet å bli skit svår att hålla... beror det på att han inte har nosgrimma eller kan det vara nåt annat? jag tycker att jag har mer kontroll på honom med nosgrimma.. men säger läkarna att det är bättre utan så... ja då får jag vara ihärdig

• Ulrisa

föresten.. hur vet man när tråden stängs ner? så att man hinner göra en ny? undrar om det är dags snart?

• Ulrisa

WILMISEN  ok, tack för ditt svar! jag ska pröva nästa gång jag rider att rida utan nosgrimma igen..den nosgrimman jag har nu går nedanför bettet, vilken modell är egentligen bäst? ska köpa på mig några fler.. den där nosgrimman ni pratade på som va som en båge över bettet, är den bra? va e den bra för?

Fasen nu har det dåliga vädret kommit igen å jag som va så sugen på att rida...

föresten! min drömgård har kommit ut på nätet! jisses vad fint det är! håll tummarna för att det blir vårt nu! här är gårdar väldigt attraktiva tyvärr.... av både norskar och svenskar! men hoppas hoppas!

Svar på tråden Islandshäst tråden!