Sy eget till bebis - tips?
Jag har nu lånat hem mammas symaskin o tänkte sy lite smågrejer till bebis. Men jag har totalt hjärnsläpp nu.
Vad sydde ni/syr ni till era bebisar? Bilder?
Kom med MASSA tips o idéer nu!
Jag har nu lånat hem mammas symaskin o tänkte sy lite smågrejer till bebis. Men jag har totalt hjärnsläpp nu.
Vad sydde ni/syr ni till era bebisar? Bilder?
Kom med MASSA tips o idéer nu!
jag sydde en ammningskudde till min lilla tjej å den var guld värd. Finns bild i mitt galleri.
Har sytt amningskudde Dinkanesh.bilddagboken.se/index.php och hjärtan Dinkanesh.bilddagboken.se/index.php att hänga i barnvagnen.
Håller på med en filt och en takvagga.
Lätt och smidigt är att sy lakan om man inte vågar sig på kläder tex. Bara fantasin sätter gränser för vad man kan göra.
jag sydde ett lapptäcke i vitt o blått
sen en sele som man kan spänna fast i stolar (om man är iväg o de amn träffar inte har ngn barnstol) eller som jag använder den mest i kundvagnen när jag handlar. när han var mindre var den bra för då satt han stadigt o kunde i ramla ur kundvagnen nu när han är äldre är den bra för då kan han inte rymma ur kundvagnen
Detta var ju kul... fler tips?
jag har funderingar på att sy en sån pyjamaspåse som man hänger på spjälsängen.
o ngt till vagnen. typ såna filurer osv.
måste ta mig till en tygaffär först o köpa tyger.
jag har sytt ett påslakan sett med örngott finns i bild galleriet
Jag har sytt Påslakan.. underlakan och örngott har jag inte hunnit med ännu... Men det var inte speciellt svårt i alla fall.
Men en fråga till er som sytt amningskudde.. hur har ni gjort, vilka mått? Har ni hittat mått för det någostans på nätet? vad är den fylld med??
jag har sytt amningskudde, kudde o täcke till barnvagen.. amningskudden o vanliga kudden har jag bara tagit tyg o klippt lite hur som helst, resultaten blev fina i alla fall. och man kan köpa bomull från tygaffären bara o fylla med det.. det är inte dyrt heller, en stor påse kostade 35kr..
sen kan man ju sy lakan o liknande, och åkpåse när det blir lite kallare, ta en flis tyg eller liknande.. finns massvis med grejer.. tänkte själv köpa en symaskin, kommer ju ha stort nehov i framtiden med ;)
Amningskudden gjorde jag efter beskrivningen 30 cm bred och 80x80 cm lång på utsidorna. Dock blev den inte så lång och formen blev annorlunda eftersom jag tog dotterns trasiga poolbotten och gjorde om till innerkudde. Då gör det inget om man läcker mjölk eller bebisen kräks lite. Stoppningen blir lätt lite sur efter ett tag annars.
Fyllde innerkudden med kulor från vår enorma saccosäck och sydde sen ytterkudden efter de nya måtten. Gjorde en dragsko på ena sidan så det är lätt att trä av och på.
Tog kanske 4 timmar allt som allt att göra.
www.fagerlunds.net/trean/BabyNest.htm
jag har sytt ett babynest