• kidA

Sy eget till bebis - tips?

Jag har nu lånat hem mammas symaskin o tänkte sy lite smågrejer till bebis. Men jag har totalt hjärnsläpp nu.

Vad sydde ni/syr ni till era bebisar? Bilder?

Kom med MASSA tips o idéer nu!

• Svar på tråden Sy eget till bebis - tips?
  • kidA

piri

ingen fara alls. jag vill ha så mkt tips som möjligt så det är bara kul att folk skriver in vad de gjort.

• LinnaLi

Jag har precis sytt klart ett lapptäcke. Finns att se under pyssel i mitt galleri.

...för evigt, för alltid...
  • Kajak

Kul tråd!

Ja ser att vi är ganska många som tycker om att sy "lite" till våra barn.

Jag har sytt:
    * Sängöverkast (spjälsäng)
    * Golvfilt (av fleece)
    * Pålakan o örngott
    * Liten täcke av virkadtäcke

Jaa vad mer??

ähh men jag har sytt om tre st gamla påslakan som jag o mina systrar hade, dem hade annat mått så det var inte så lätt att bädda flickans säng.

Men nu ska vi få en augustibebis så jag sydde några barn påslakan (115x160) så hon kan ha dom sen när bebisen kommer.

Visst det är så kul att sy!!!!!!

• kidA

puffar

***snart bebis! v 37 nu***
  • MERlight

Jag tänkte sy ett spjälskydd, är det någon som vet var man kan få tag i nalle puh tyg? Var himla populärt för fem år sedan då jag fick sonen men nu verkar det mest vara spöket laban och tummen som gäller :) Jag gillar ju tiger och ior fortfarande...

• Farfalla
    MERlight skrev 2007-08-12 14:09:20 följande:
    Jag tänkte sy ett spjälskydd, är det någon som vet var man kan få tag i nalle puh tyg? Var himla populärt för fem år sedan då jag fick sonen men nu verkar det mest vara spöket laban och tummen som gäller :) Jag gillar ju tiger och ior fortfarande...
    Vi har köpt ett gulligt Nalle Puh tyg på jysk för bara ett par veckor sedan...kika där!
  • trollet83

Jag gillar också att sy och fixa..hade tänkt sy lakan, påslakan och örngott iaf till bebisen..tycker vaggan som piri tillverkat är jättesnygg o tuff!Funderar på att göra en likadan..men vad ska man hänga den i??Vi bor i lägenhet..

• Fantaci

Vilken härlig tråd!!!

Jag har sytt en förvaringsgrej som vi ska hänga på väggen över skötbordet. Det är en vanlig fyrkant i storlek50*60cm(dbl tyg) sen har jag sytt på fickor i olika storlekar. super enkelt men lite pilligt såklart.

• Wanel

Är inte sa haj på att sy själv men har en vän som gärna syr och hon har sytt Cool bandanas. Dregellappar som ser ut som bandanas som man knyter om halsen. Smidigt och coolt!

Kommer antagligen sy en sovpåse också.

• MERlight

Perfekt, det ska jag göra!!! Jysk finns ju till och med på det lilla ställe där jag bor

Farfalla skrev 2007-08-12 17:05:34 följande:
    Vi har köpt ett gulligt Nalle Puh tyg på jysk för bara ett par veckor sedan...kika där!
Svar på tråden Sy eget till bebis - tips?