Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika!

En heldag på grönan med 13pers. Är helt slut! Naomi skulle promt åka allt. Kärlekstunneln och lustiga huset va rlite läskiga då det var mörkt. Annars gick både nyckelpigan och lilla vikinggungan perfekt

Oj vad trött jag är och Naomi sover som en stock! Troy stannade hemma med Mark som tur var. Hade varit jobbigt för honom!

Nu ska jag vila upp mig, mycket att stå i denna vecka!

Marianne: Snart så år det dags Vi väntar med spänning!

• Maria från Bahia

Jo det där med namn.... Troy var väl det namn som var knasigast. Vi hade ju några namn men sen kom Troy sådär sista veckorna och så blev det en Troy som tittade ut.
    Naomi hade jag ju som favorit redn från efter missfallet så där var det inte någon fundering

Vi har väl tänkt lite när man matchar med efternamn tex. Vi pratade om Sean men Sean Hall (Sean Paul??) njae..... osv osv. Samtidigt ville vi ha internationellt, och att det inte skulle bli för stor skillnad i svensk och engelskt uttal för då får de ju liksom inte heta vad det heter......
    Visst, Naomi är ju lite svårt för barnen (Aioli, Salami, Noomi, är ju några namn hon fått) men de flesta äldre kan uttala i alla fall)
    Sen ville vi att de två skulle matcha någorlunda, Naomi och Kalle hade blivit lite konstigt.....

Recept på kakor - gärna!! Själv har jag inte några favoriter. Bakar sällan kakor, mer bullar och sånt.
    Men havreflarn med lite ingefära i är supergott!!

• Maria från Bahia

Hallå, hemma men Naomi och öroninflammation idag. Ingen sömn i natt....ZZZZZzzzzzz

Jag och en granne har börjat power walk/jogga i spåret i Lillgården 2 varv på kvällen när barnen sover. Minst4dgr i veckan. Jättehärligt! Känner mig såååå nyttig!!

Ska förresten börja med Me&I kläder i augusti. Ska ta över en kompis kunder för hon har ett annat extraknäck genom sin kille så hinner inte med. Ska bli jättekul!

Vet ju att Mia hade ett party, men är det någon av er som är intresserade av att vara värd nu när nya kollektionen kommer så säg bara till

Hoppas faktiskt på att kunna jobba en dag mindre i veckan på mitt tråkiga på den inkomsten och på så vis pussla lite extra med dagis......

• Maria från Bahia

Jag har alltid HATAT att springa jag med precis som du Hedda, men jag har insett att det är den enda motion jag kan hinna med när Mark kommer så sent.......

Idag fick jag mail från kontoret om dagisplats till oktober. Parks förskola i V-H. Inte direkt vad vi tänkt oss.
    Ev finns plats hos dagmamma och är det hos den dagmamma jag önskat så tar vi det tills vi får annan plats eftersom hon bor på vår gata. Troy är ju ändå så liten. Men det kan ju vara någon annan också och inte i Tungelsta - får se.

• Maria från Bahia

Har bestämt mig för att tacka nej till Parks FS. En utav de dagmammor som jag kan tänka mig kommer ev ha plats och hon bor i Lillgården där salongen ligger (och även gångavståndfrån Naomis dagis). Så håll tummarna att någon av de som fått erbjudande där tackar nej!!!!!!!

Står fortfarande kvar i kö till Speldosan (Naomis dagis).

• Maria från Bahia

Marianne: Till helgen kanske

• Maria från Bahia

Mia: Jo jag vet hur du menar. Naomi har nog fått alldeles för många "hot" av mig men jag håller alltid vad jag säger, så om det är hot eller mer förklaring vet jag inte. Men annars så har vi den typen av scenario lite för ofta Men hon lär sig mer och mer att det inte hjälper nu

En annan knasig sak (utan hot) Häromdagen skulle vi hem från dagis och lagom när vi kom ut från bilvägen vill hon bli buren!! MAMMA BÄÄÄÄRA! 100ggr. Jag säger nej och säger då får hon stå på ståbrädan om hon inte vill gå. Galen, slänger sig på marken (mitt på bilvägen). Hmm...kan ju inte bära bort henne (då har hon vunnit om att bära) och inte gå heller när det är just bilväg). Försöker lyfta upp henna på ståbrädan, hon blir mask. Tillslut säger jag bestämt, då får du väl sitta på ståbrädan men bär gör jag inte!! Det nappade hon på (mamma tänktre sig nog inte för) och sitter hela vägen hem och likadant dagen därpå vill hon sitta på den (klantig morsa). Jaja, det gick över 3:e dagen!! Kan ju ha berott på öroninflammationen hon fick sen.
    Och det har hon kört med: Kan inte häta den, ont i örat, kan inte si och kan inte så - ont i örat. Smarta unge!!

• Maria från Bahia

Hedda: Hihi!

Naomi hade stövlar när hon hjälpte till att klippa gräset idag. Sedan skulle hon byta skor och hade sand mellan tårna jag försökte ta bort.

" Ajje, inte på mina fingrar på fötterna mamma "

• Maria från Bahia

Är det någon av er som kommer på vår fest??

• Maria från Bahia

Jaha, så har jag snart överlevt första dagen då Naomi slutar 14.00. Stackars Troy som dessutom har feber hann sova ca 30min sedan var det dags att gå och han vaknade. Slocnade för natten nu efter ett antal timmars gnäll
    Tur att det bara är 2dgr i veckan hon går på dagis nu för hans skull!!

Snart kommer Mark hem och ska gå på Cirkus Wictoria med Naomi. Hon har gått förbi och kikat (man ser den från oss) och tittat på hästarna. Hoppas det blir kul för dem.

Idag invigde vi poolen och trotsade problemet utan uppvärmning (då var det 20grader). Jag badade men Naomi doppade fötterna och plaskade lite. Troy stod på kanten och tittade på

Dessutom ringde min nya chef så nu har jag äntligen fått en tid att träffa henne nästa vecka. Lite irriterad dock, hon vill ha en CV!! Jag har ju jobbat där i 7år så det börjar kännas som om tiden innan är lite irrelevant. ??!!
    Ok om hon ville ha min historia på företaget nerskrivet (med tanke på att jag haft rätt många tjänster) men ja ja, får väl skriva ihop något. Har väl något gammalt i datorn någonstans.....

Svar på tråden Go Fika!