Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Och massera bröstvårtorna har jag ju sagt! Inget jävla städande!! Räcka ut tungan

Fast jag tycker ju du ska hålla honom inne t.o.m. 070707! Flört

• HeddaBigBum

Mia:
    Ja, vi säger Poppy TILL vår dotter ibland, men oftast Alexis. Men tillräckligt ofta för att Luke ska veta att Poppy är hans lillasyster. Ganska ofta kallar vi henne Lexi också... mest för att Luke oftast gör det. Kärt barn har många namn heter det väl?

Jag tyckte det var mycket lättare att komma på namn till Alexis än till Luke. Han hette ju Peanut i magen och några veckor efter han kommit ut. Alexis hette Poppy i magen (innan vi ens visste kön), så det skulle hon ju heta bara. Ella Poppy var på tapeten ett tag och sen var jag sugen på Molly, men inte två y-namn på raken.
    Alexis höll jag för mig själv tills hon föddes, för det är bara sååååå fint tycker jag. Och jag ville inte höra alla negativa kommentarer. Min bästa kompis, Sabina, och jag dividerade lite om det skulle bli en Alexis eller en Alexia. Dino hade veto-rätt, men inte mycket mer.
    Dino ville ju att Luke skulle heta Koda, men det tyckte många var konstigt och bara "njae...". Nu heter han det i alla fall, men inte som tilltalsnamn. Men Koda Lucas tycker jag är tufft! Det funkar också som dubbelnamn.
    Jag är nog lite konstig, för jag gillar dubbelnamn utan bindestreck. Ann-Sofie, Klas-Göran, etc gillar jag inte (mest pga bindestrecket faktiskt), men namn som Ella Marie, Hannah Jo, Sean John ( ) tycker jag är väldigt charmiga.
    Säkert är jag mycket påverkad av mina år i USA; särskilt mitt första i en sydstat...

• HeddaBigBum

Men Agaton?? Vad är det för jävla namn??

Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

Men visst är det skönt att alla tycker olika. Hur kul skulle det annars vara? Tja, förutom att de flesta i vår grupp heter något som börjar på Mari...

• HeddaBigBum

Man ska helt enkelt välja det man själv tycker är finast. Inget illa menat, men vi skulle inte döpt våra barn till något av namnen ni andra valt (förutom Maja, så vi diskuterade lite under Luke-graviditeten ). Så egentligen är det ju helt galet att fråga varandra vad vi tycker om olika namn! Uppenbarligen tycker vi väldigt olika!

• HeddaBigBum

Kolla in starkaste tjejn i VH! 12 kg är väl ingenting för en 9kg-tjej med MUCKLER!

• HeddaBigBum

Jag är löjligt förtjust i choklad, så vanliga hederliga choklad/kladdmuffins är en favorit. Lite sådär sega i mitten. Mums!

I morse när Dino sa Hej då låg Luke i vår säng och drack välling. Han hade bara kalsonger på sig. Det visade sig att Dino hade glömt sätta på nattblöjan igår vid nattning!
    Kanske kanske har Luke sluppit sängvätar-nitlotten från min sida i familjen!! YyyeeeHoooo!!

• HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-06-28 06:05:45 följande:
    ... så vaknar man av att det droppar in regnvatten genom sovrumstaket mitt i natten...

Men har de inte lagat era tak ganska nyligen??
  • HeddaBigBum

BUUUUSTER!! Kom ut nu! Räcka ut tungan

Vad duktig du är Maria, som springer och hurtar dig!! Springa är något jag verkligen ogillar. Jag kan simma 3km utan att känna mig överdrivet trött (alltså simma i lugn och ro, inte crawl), men springer jag 500m är jag typ döende!

Idag har Luke haft sin dagisgrupp på pool-besök idag. Det var bara 6 barn inklusive Luke och han var näst yngst. Den yngsta på 1½ ungefär ville inte bada. De andra 5 hade skitkul och plaskade så fröken Malin ångrade att hon sminkat sig idag.
    Efter de gått hem åt vi lunch och sen somnade Alexis (typ i maten) och någon halvtimme senare somnade Luke... och sov i 3h. Ganska lugn eftermiddag för mig!
    Nästa vecka ska Luke vara ledig, sen en vecka då det kan bli dagis om han känner för det, och sen 2 veckor ledigt.

Vad ska ni andra hitta på med era när de är lediga? Play dates? Djurparker? Skansen? Slappa & bada?

Svar på tråden Go Fika!