Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika!

Hedda: Nu har jag lagt in bild på Naomis flätor i midsommar men hade inte någon bra bakifrån.....
    Sen la jag in en från i februari när hon hade lite kortare hår och fler flätor

• Maria från Bahia

Lite skratt
    Inget nytt men lika roligt varje gång......

Efter fyra långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och grillsäsongen är här. Därför är det viktigt att påminna er alla om hur det går till eftersom det är den enda matlagningen som en riktig man gör.

Detta eftersom det medför vissa risker för kvinnan ( tändvätska, eld osv ).

När en man erbjuder sej att grilla händer följande:

Rutin:
    1. Kvinnan handlar all mat
    2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser och förbereder efterrätten.
    3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till mannen som sitter bredvid grillen med en öl i handen.

Här kommer det viktiga:

4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN.
    Mera rutiner:
    5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så vidare...
    6. Kvinnan går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid.
    Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker rädda köttet.

Viktigt igen:

7. MANNEN TAR BORT DET LÄTT BRÄNDA KÖTTET FRÅN GRILLEN OCH LÄMNAR ÖVER DET TILL KVINNAN.
    Ännu mera rutiner:
    8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd, potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren duk.
    9. Efter maten så dukar kvinnan av och diskar.

Efterspel
    10. Alla tackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer honom för hans färdigheter .
    11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin matlagningsfria dag.
    När han ser hennes reaktion så kommer han fram till ( det han har misstänkt länge ) Det går aldrig att göra en kvinna nöjd!

Njut av sommaren!

• Maria från Bahia

Skålen finns kvar
    Undrar om nästa gäng tycker lika mkt om den?

• Maria från Bahia

Hedda: Angående Naomis engelska....öööh, Naomi pratar bara svenska eftersom Mark mest pratat svenska med henne. Hon förstår båda lika bra men pratar väligt lite Eng. Fast när hon gör det som blir det precis som du beskriver i blandade meningar. Kan låta rätt kul Dessutom har hon ett uttal som låter väldigt svenskt!!

• Maria från Bahia

Marianne: 6:e är också ok - vår bröllopsdag
    Fast 7:e vore ju coolt!!

• Maria från Bahia

Får se om det blir bröllop och bebis på samma dag

• Maria från Bahia

Jaha, trasig DVD, krashad harddisk, trasig dusch etc etc. Trevligt!

Har skickat in harddisken och hoppas pa att de kan fixa den da min bokfaring fanns dar och en del bilder som ej var upp backade. Plus en massa annat.

Har lyckats fa losenord till FL via Marks email pa jobbet. Vi hade ju en annan harddisk men inte losen till vara epost.

Ar superstressad men tittar in snabbt. Grattis Jessica, vad fint det sag ut.
    Marianne, nu da!!!

Var pa mitt jobb idag. Lat ju ok, de ska aterkomma om tjanst mina nya chefer men lata bra kan det ju..... Ska jobba 3dgr i veckan och flexa tiderna sa jag kommer hem tidigare.

Har fatt bekraftat om Me and I sa nu ar jag anstalld och tar over kompisens kunder. Spannande.

Hedda, pa tal om eng ord. Naomi sa nagot sa kul....... Kissa har och har. Hon menade ju pussa har, men det lat kul. Kissa i ansiktet, nja...... haha!

• Maria från Bahia

Hedda, sag ditt inlagg om att lasa in sig pa toan. Detsamma gjorde Naomi for nagon manad sedan.... Vi har vanliga badrumslas. Lite varre! Vi fick en speciell nyckel man kan oppna med utifran...ehhh det var ju 2ar sedan. Jag borjade fa panik men latsades som ingent ing till Naomi och sa att jag kommer snart. Varre blev det nar jag inte hittade ett enda verktyg i hela huset!!!!! Ringde Mark, jo i garaget. Halla!!! Grinande Troy och inlast unge, tror inte det!! Mer panik, sedan ser jag nar jag tittar att det blivit gront igen i laset. Hon har lyckats sjalv. Usch, det var hemskt!

Naomi ar ocksa blojfri helt nu. Vi borjade pa dagen nar hon inte ville ha. Sedan tog Mark med blojor till dagis for sova i fall att. De ar ju pa Syskonstugan nu. Men de lag kvar i vaskan sag jag nar jag tog hem hennes saker (hon gar ju bara 2dgr i vekcan).
    Pa natten har hon varit utan men vi satte pa om hon kom in till oss, men de har varit torra hela tiden och hon vill ju inte ha bloja sa nu ar det slut !!

Idag kom nya koder pa posten till var mail sa kanske kommer at den snart. Yes! Hoppas de har goda nyheter n'r och om de ringer mig om harddisken. De trodde jag har den tillbaka p[ tors eftersom de kom med posten idag........
    Vill ju inte forlora bilder fran januari!!!!!

Nu ska snart Naomi fa ga och sova, sedan ska jag byta om for min kvallsjogging. Tank, jag som HATAT att springa hela livet! Nu ska bara nya skor inforskaffas for mina ar visst for sma for att jogga i enl Mark och jag har ont. Kanner mig saaaa duktig!! Mellan 4 och 6 km minst 4ggr per vecka.

• Maria från Bahia

Ja det kanske blir en fredagen den 13:e då??

Skämt åsido, kramar till Marianne!!!!!

• Maria från Bahia

Naomi blir jättesvettig i hårbotten och vill gärna inte ha hatt och så just därför. Just nu är hon i en "vill inte ha lockar" period och det enda som duger är en hästsvans (blir ju mer som en knut), för då blir det liksom rakt i fram. Sedan sover hon i den och då glider lite hår ut och om hon får syn på det i spegeln blir det samma visa: VILL INTE HA LOCKAR!!! Suck!

Svar på tråden Go Fika!