Inlägg från: fairymi |Visa alla inlägg
  • fairymi

Go Fika!

vilken tid var det förresten maria? 19.30 ca eller så va? mammaminne...

är det förresten någon som hört en amerikansk barnsång som går ungefär så här: "a peanut sat on a railroad track his heart was all a flutter, around the bend came number ten...toot toot peanutbutter". ??

• fairymi

tack för igår

hemskt påfrestande dag idag. (inte barnen utan allt annat). vi bjöd på huset men då det var vi o en till som bjöd kvar, stoppade vi o drog oss ur då det nådde vår gräns. huset känns inte värt såå mycket ändå. men vi söker vidare så hjärta o hjärna jobbade inte i samma läge överhuvudtaget, ska vi ska vi inte, har vi har vi inte råd osv. fattar inte varför allt ska gå så snabbt från visning till köp o kontraktskriveri, jag undrar hur många som gjort "felköp" pga det.

ringde chefen o sa att jag kommer tillbaka i jan vilket inte var poppis då allt hon sa lät som om det var superkrångligt med vikarien osv....känns verkligen super kul att gå tillbaka så vem vet jag kanske dyker upp på just ert dagis hehee...

ja barn säger kosntiga saker ibland, idag har jag fått vakta en nalle så att inte polisen tar honom för att han inte ätit upp sin mat..hmm...

jessica, ikea har då haft rullar, konstigt.

• fairymi

Jag förstår din oro Hedda, skönt att du verkade få respons av personalen du pratade med. Min första tanke på att det blivit fler ombyten var att personalen inte sett/hört/varit uppmärksam på att han behövt kissa. Han brukar väl antagligen säga till? Men är det några han inte "känner" så kanske han dragit ut på det. Dessutom kanske kisseriet går på rutin, före samling, efter mat osv men som ny personal har de kankse inte fått in Lukes kiss rutiner ännu. Och visst kan det oxå bero på att kompisarna flyttat över men barn är väldigt anpassningsbara ändå och har de bra personal så borde de märka rätt fort om han inte verkar komma in i gemenskapen med allt det nya runtomkring.
    Det löser sig ska du se

• fairymi

jag testade oxå att göra om en bild...såg föör taskig ut så jag lägger inte upp dom men afro caribean blev ingen ändring på bilden...öhh hallå! är det jag eller datorn som har en skev verklighets upptattning..antagligen den senare då. mycket konstigt iaf. jag gillade manga bilden mest.

• fairymi

Oj jag gjorde fel...jag läste inte färdigt Nu blev det stooor skillnad.haha.

• fairymi

Om man ändå HADE morgontrötta barn säger jag Jag vill kunna kliva upp lite innan dem för att vakna till själv, dricka en kopp rykande varmt te eller kaffe, titta lite på morgonnyheterna, men ICKE isåfall får jag ställa klockan på 5 o det blir lite väl tidigt tycker jag.

Ja det här med kläder, nu när det inte är kjol väder har ju byxorna åkt fram o de är som hejlis konstaterat liite på gränsen för små. men å andra sidan så har jag inte köpt ett endaste par byxor till lillfröken det senaste året. Så det blir till att vända på kronorna för att införskaffa lite nytt.

• fairymi

wilmer var inte fixerad förrens han skulle ut i princip.
    nä nu ska vi ut i finvädret, någon som har förslag på en bra rolig lekpark i närheten? ide'torka...

• fairymi

Igår hade jag o Cornelia en heldag på Skansen. Ormklappning, ponnyridning o karusellåkning var höjdpunkterna, så när vi kom hem vid 20 snåret var det en mycket trött o nöjd tjej som hade liite svårt att somna Jätte härlig dag

Jag hoppas C kan ha sina kläder från förra året...har inte grävt fram dem ännu. Däremot hoppas jag verkligen Wilmer kan ha Cornelias "gamla" overall o skor men han är ju snäppet större så det återstår att se.

Maria, att det ska va så j**la svårt att få ett besked!!!
    Pratade med jobbet nyss. Jag måste byta avdelning då jag kommer tillbaka. Så jag får inte ens min gamla tjänst med småttingarna utan det blir 3-4 åringarna istället. Åh jag vet inte hur jag ska göra!!! jag får bara ont i magen när jag tänker på det.

• fairymi

Maria, Jaaa! vad skönt ändå att ni äntligen fått någon plats!nä jag tycker det verkar som helt ok tider. Jag har haft de som kommit halv sju på morgonen o gått hem halv sju på kvällen så era tider blir bra
    Mina små kommer nog gå halv åtta, åtta till halv fem. visst det är länge kan jag tycka men vad gör man när man inte kan gå ner i tid...

Bläää jag har såååå ont i halsen. kan knappt prata eller svälja, inga andra förkylnings symptom heller bara otroligt frusen.

Tadaa! Cornelia har slutat med napp äntligen! I förrgår så fick det vara nog. Hon har iof bara haft den när hon ska somna men det har gått super helt utan. Skönt! Nu var det bara blöjan kvar...

• fairymi

Skönt att Agaton e på bättringsvägen!

Vad ni är duktiga på halloween planeringen då...jag har ingen aning, men det är ju ett tag kvar.

Aha, ryktet sprider sig Maria Kul!

i morgon ska vi köpa häst till Cornelia, käpphäst alltså...hon e galen i den som finns hos dagmamman. så vad gör man inte för sin lilla darling

• fairymi

så sant så

Fragglerock. Cornelia har oxå den senste tiden varit mera rädd och tyckt att saker o ting är läskiga. Hon har monster i sovrummet o mörkret är läskigt osv osv. Hon har alltid oxå sovit i ett mörkt rum men nu vill hon ha ljust där inne så då låter vi hennes ljusslinga vara tänd hela natten, om det hjälper? who knows men hon sover gott nu iaf

tittade igenom vinterkläder igår o de passar fortfarande och kommer att passa. skorna oxå. skönt.

fest planerna låter bra förresten.

• fairymi

ÖB brukar ju oxå ha billiga "bra o ha" overaller. Tror att det var bävernylon där oxå men jag är inte hundra.

• fairymi

stoooort grattis på 1 års dagen troy!!!

• fairymi

Jahopp...dubbelsidig öroninflammation på Wilmer. Därav två skrikaiga nätter o en väldigt gnällig liten kille i två dar. Hoppas penicillinet verkar snart då. Usch hela familjen är halv risig...
    Jag var tvungen att åka till Handen på apoteket och såg till min förtjusning att de öppnat en pärlshop där. Tjohoo! Här ska skramlas pengar så jag får lite pysselgöra

• fairymi

JApp björn i nästa liv vore inte helt fel....

Alltså jag måste bara höra med er, cornelia går ju bara 15 timmar i veckan men ofta har det varit dagar som gått bort tex klämdagar eller som nu i veckan hade de planeringsdagar. JAg tycker det känns lite "snålt" från deras sida liksom, att inte låta henne gå en extra dag. Förstår ni vad jag menar?
    Som denna vecka gick hon bara måndag i tisdag sen blev hon ju ledig resten av veckan. Hon BEHÖVER verkligen den sociala stimulansen som hon får, att dessutom vara hemma med en sjuk lilebror som hela tiden får mammas uppmärksamhet, har gjort denna vecka till en skitjobbig vecka för oss alla. BLÄ!

• fairymi

Ja uttråkad är bara förnamnet. Understimulerad, så världens raseri utbrott för minsta lilla, och jag försöker verkligen sysselsätta henne men inte nog tydligen...

Hmm magen ja...jag stod o diskade efter middagen för någon vecka sen. Cornelia o J sitter fortfarande vid bordet då hon helt plötsligt börjar fnissa och pekar på mig. -Mammas mage på bänken. Och mera skratt därefter...Tack för den liksom :-/

• fairymi

Oj men vilket pris satte ni om jag får fråga?
    Nice med en xc förresten , lite avis e jag ju men jag inväntar min lexus jag
    Skönt att ni snart får en bil som är schysst

Sonen mår mycket bättre. Skönt att medidcinen verkar. Själv kraxar man på. Letar nytt jobb för fullt. Det finns ju inget!!!

• fairymi

Jessica: vet inte vad jag ska säga, det är fruktansvärt det som hänt...stor kram på er!

• fairymi

Det är ju rent ut sagt vidrigt!! Ja försök få "tag" på den som utsatt din morfar för detta.!

Har en annan "historia" om sjukvården. I våras så var min farmor riktigt dålig, psykiskt, pga olika anledningar. Min farbror kör henne till psykiatrin o hon får ha ett samtal om det ena o det andra bla. frågar de henne om hon någon gång funderat på att ta sitt liv och det erkände hon att hon haft tankar om. De beslutar ändå att skicka hem henne. Morgonen efter så öppnar hon inte dörren då hemtjänsten kommer. Min farbror kommer dit o de finner henne medvetslös o sömntabletter bredvid. Alltså, skickar man hem en 75 årig psykiskt dålig kvinna som precis erkänt självmordstankar. Riktigt jävla puckat om jag får säga mitt.

Svar på tråden Go Fika!