Go Fika!
Marianne: Jaha, inte lika smaskig då
Idag höll jag på att lämna båda mina barn i skogen!! Blir så trött. Skulle vara duktig och ta dem ut och plocka blåbär. Gick till spåret där jag brukar springa för då kan man ställa vagnen på spåret och traska bara en liten bit i skogen. Naomi ville inte plocka. Efter 3 blåbär skulle hon ha papper och torka händerna!!! Hade förklarat innan att hon inte fick ha finklänning osv osv men inte räckte det att hon fick vara smutsig med sina "smutskläder". Troy hängde i mina ben och jag fick inte ta ett steg ifrån honom så skrek han som en stucken gris. Nu tycktr jag att om jag tagit dem dit så ska jag i alla fall ha blåbär till en paj. Så de fick varsit kex och där satt de en liten stund. Sedan började det om och Naomi ville gå hem. Hon fick tillslut sitta i Troys vagn. Troy lekte brevid, jag plockade blåbär, Men hon tappade stövlarna och klagade, jag satte på. Då sparkade hon av sig dem för att jag skulle komma igen!!! Seda var det kissdag. Och så skulle jag vidare till nästa blåbärsställe då det inte fanns så mkt just där. Fick knuffa vagn med Naomi och Troy på armen i buschen. Puh!
Troy insåg sen hur gott det var med blåbär och smaskade förfullt på allt möjligt. Naomi kvar i vagnen och sa läskigt hela tiden.
Efter lite mer än en timme DÅ skulle Naomi plocka och det var kul. Jag var klar, solen tittade fram och jag svettades. Då fick jag inte gå hem!! Suck! Men sen kom en liten valp gående med husse och Naomi sprang glatt efter i en km så hem kom vi
Trött på mina rädda barn. Barnadiset var läskigt, kärlekstunneln på grönan och plocka blåbär likaså. Sänghimlen är nerplockad pga "spöken i den".
Vi behöver ut och resa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!