Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Mia:
    Vad duktigt av henne!! Skönt när det är dagis för dagis att inte behöva hålla på med blöjor! Och framför allt skönt att bara ha ett blöjbarn i taget!

Luke har inte haft blöja på natten (eller när han vilar) i ca 1 vecka nu. Innan dess hade han torr morgonblöja i ca 1 vecka innan vi vågade ta av den. Såå kul är det inte att tvätta lakan... *hehe* Han slutade kissa i blöjan på natten när vi slutade ge honom kvällsvälling. Han får fortfarande på morgonen och ibland är det svårt att se lillsyrran få... men men... Att vara "stor kille" är inte alltid lätt!
    Men inte en olycka... än! Han kommer inte till oss på morgonen och berättar att han inte kissat i sängen. Räcka ut tungan
    Sist vi åkte till och från Småland hade han blöja, men den var torr. Vi stannade halvvägs (2h) och kissade. Så nästa gång vi åker ner får han nog åka utan. Han verkar ha en ganska stor blåsa, så det ska nog gå bra!
    Det känns jätteskönt att han sluppit sängvätar-nitlotten! Hoppas Alexis slipper också!!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Just nu håller Dino på att stryka på lagningslappar på sina jeans. Han kånkade ner strykbrädan och Luke undrar om han ska ut och åka på vattnet med den...
    Hur ledsamt är det inte när ens 2½-åring aldrig sett en strykbräda???

• HeddaBigBum

Men hallå fru Nordenstam!! Nu heter alla i familjen likadant alltså??
    Massor med detaljer och foton tack!

• HeddaBigBum

hmm... dagislista...
    Extra overall, nej. Vi hade 2 men de gick inte ut 2ggr under den tiden Luke var där, och Hanna kommer väl inte heller vara heldagar?

Fodrat regnställ har varit super tycker jag, men mot vårkanten köpte vi vanligt också, eftersom han blev för varm.

I Lukes låda ligger:
    kalsonger
    byxor
    shorts
    långärmad
    kortärmad
    tjocktröja
    strumpor
    tofflor
    mössa
    vantar
    keps

Och sen har han stövlar och regnhatt och regnvantar (som jag kan sätta huvudet på att de är oanvända ).

• HeddaBigBum

Snopperiet känns igen! Luke brista ut i ren förtvivlan: Åh nej Mamma!! Snoppen är stooor!!
    Som om den har blivit helt förstörd... haha...
  • HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-07-08 21:55:32 följande:
    Det är sådana där "historier" de kommer tycka är JÄTTEKUL att höra om då de blir lite äldre...i tonåren sådär...hehe...
    När första flickvännen är på besök eller nåt!
  • HeddaBigBum

det var via FL hon skickade mess. Hon är nog inne på förlossningen nu!!!

• HeddaBigBum

Mia:
    Ja, man kan verkligen fynda på Trader/Blocket. Men oftast får man, som du skriver, några plagg som man inte själv skulle köpt. Eftersom paketpriset är skitbra är det ju helt ok med någon eller några plagg som bara är "näe...". Och ibland kan man ju få plagg som är lite kul, sånt man inte skulle lägga "onödiga pengar" på själv!

Igår låste Luke in sig på toaletten!
    Näe, inga tonårsfasoner, utan han försökte undvika toalett-förföljerskan Poppy Alexis. Vi sa till honom att han kunde stänga dörren, så slapp han henne i hälarna. Och det gjorde han. Sen hörde vi nyckeln vridas om. Vi har sådana där "hederliga" nycklar. Dino lyckades trycka ut nyckeln och sedan låsa upp från utsidan.
    Så, om ni kommer hit och upptäcker att det inte finns nåfon nyckel till toan så hänger den nog på en spik... högt upp... på dörrkarmen eller nåt (vi ska fundera på bra nyckelgömmor).

• HeddaBigBum

TJUSIGT!!
    Supersnygg klänning (top/kjol)! Satt du och sydde kvällen innan? Var det vinröda detaljer på kjolen? Verkligen jättefin!
    Och vad fint du var i håret! Käkar du växthormoner, eller?

• HeddaBigBum

Jessica:
    Ok! Var tvungen att kolla igen, och det var pärlorna som hängde ner från buketten som gjorde att jag trodde kjolen hade vinröda detaljer. Shit vilket jobb, tänkte jag! Ursnygg var du! Fick du trixa och hålla på att sy in, etc, för du måste väl gått ner alla dina mamma-kg nu! Vill du ha några av mina förresten??

Maria:
    Hahaha! Ja, det är ju en typisk svengelsk verb-böjning!!

Alexis är så jäkla härlig nu!! Hon rapade härom dagen och tyckte väl att min reaktion var skitkul, för sen höll hon på att fake-rapa för att få samma reaktion igen. Räcka ut tungan
    Och sen ser hon ju upp till Luke som ingen annan. Han brukar snurra-snurra-snurra här i vardagsrummet tills han blir så yr att han ramlar (billig fylla ) och nu håller Alexis på att härma honom som bäst. Hon snurrar 1-2 varv, sen låtsas hon ramla. Och skrattar och försäkrar sig om att vi såg henne. Teaterapa! Och en massa skit pratar hon. Hon ser verkligen ut att säga något medan hon babblar. Nickar och viftar. Jag tror Ida höll på så i samma ålder om jag inte minns fel!
    Men samtidigt är hon en ganska blyg mammagris. Har vi folk här, speciellt lite större barn, då sitter hon gärna i mammas knä och observerar.
    Fan, vad tiden går fort!!!! Hon känns som stora tjejen liksom! Igår klättrade hon upp och satte sig på en köksstol! Min lilla plutta!!

Svar på tråden Go Fika!