Inlägg från: JessicaåIda |Visa alla inlägg
  • JessicaåIda

Go Fika!

Hade glömt bort(förträngt) dessa fantastiska "laddningar" som bebisar kan presetera, så det pyser över blöjkanten & in i hela bodyn & byxorna..............  snacka om kladdig unge & sen skulle ju bodyn av... över huvudet....

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda

Den där sista känner jag igen. Ida sa idag, när vi satt hos min mormor(superbagerskan) att pappa ringt till henne och sagt att hon fick glassFörvånad

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda

Enda var väl att man inte får äta mögelostar, i övrigt är det fritt fram.

• JessicaåIda

Ida har samma bok om Bo *hehe* Hon brukar säga - Jag skyndar mig mamma men vi ska INTE åka buss för det gör vi inte! Kan man annat än skratta & inse att vi lever i olika världar(bara sätta sig på huk & titta på världen) Denna kommetar kommer när jag står med en skrikande unge som jag försöker knyta fast i schalen samtidigt som Ida vägrar att ta på sig sina skor & vill ha hjälp med detta, jag får ett spel & med bestämd (och hög röst?) säger -Du kan själv, skynda på nu!

• JessicaåIda

Gissa hur det är att åka till Umeå och be dem testa för Borrelia där!! Fästing, är du dum eller.... finns bara i södra sverige!!
    Undrar vem som är dum*muttrar* Det har kommit fästingar dit upp men inte i samma utsträckning som här nere förrutom på två stora öar som naturligtvis är superfina & fulla med ffa båtturister(med hundar+fästingar) men även vanliga turister & närboende. De är lite tröga däruppeFlört å det är väl därför vi är så tysta & timida Räcka ut tungan 

En kollega var efter flertalet förnekelser & hypokondriförklaringar tvungen att kasta sonen(5år) i bilen & köra ner honom till Astrid Lindgrens. Han var då jäkligt dålig med feber & lättare balansproblem. Hon HSAN anmälde NUS(Norrlands universitetssjukhus). Han är helt OK nu. Så när vi åker uppöver så är jag alltid stridsberedd om det skulle dyka upp en rodnad.

• JessicaåIda

Hatar helger (bla dagis är stängt & Ida får för lite aktivitet) , att vi inte längre är aktiva personer utan personer med barn vlket begränsar + att bo i lägenhet.....

• JessicaåIda

Bättre nuRäcka ut tungan

• JessicaåIda

Var å spenderade lite pengar på mat & pelle lekte med Ida. Har en förkylning som ligger å vänta5r på att bryta ut, kanske det som gav humörsvängningen?

• JessicaåIda

AaaaarrrgghhhSkrikandes
    japp där satt den, lite lagomt gömd på dörren... på dagis alltså.
    Kunde de inte satt den på entrégrinden istället?? Så jag kunnat
    vänt innan Ida hittat kompiar & hon fortfarande ville gå hem?
    Lappen alltså, den där det stod;

"Vi har springmask och löss på förskolan.
     Ta en extra titt på era barn för säkerhets skull."

Tydligen ett fall av båda varianterna men de säger inte på vilken avdelning.

Jämrans vad det kliar i hårbotten.... Räcka ut tungan

• JessicaåIda

Elsa ställdes i kö när hon var tre veckor... bara pga det där kö systemet

Svar på tråden Go Fika!