Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika!

Tiden är ca tid. Jag är ju själv hemma och barnen kanske inte somnat helt heller så 20.00 går utmärkt.
    Jag hoppas också att ni kommer. Som jag sa kan de som vill passa på att få en visning av kläderna om man är intresserad, men det känns mest som en anledning att få er att komma och snacka lite skit

• Maria från Bahia

Hedda: Såg det absolut inte så....inte alls! Men tänkte ju liksom träffas nr 1, kläder nr 2.
    Jag står för vin och ost och kex. Vill man ha något annat så bara ta med

• Maria från Bahia

En lång dag på Nixta gjorde 2 supertrötta barn! Men lyckliga, enda strandbesöket i år och både mamma och pappa var med. Första aktiviteten tillsammans!!!!! Ever!!
    Troy knatade runtöverlycklig att få gå vart han ville utan tjat och att få kladda och äta på nästan allt. Naomi var lycklig att få "bada med båtarna" som lilla sjöjungfrun.

Naomi ser nog det mesta på tv, vi eller jag snarare, är rätt slarviga med det så hon skulle få se lejonkungen utan problem. Men det beror kanske på vad de är vana vid?

Marianne: Tröstkramar från oss!!!!!

• Maria från Bahia

Hmmm....jag är nog ingen pedagogisk mamma alls när jag läser om er
    Det enda Naomi har som är något att öva med är kort hon fått från USA där man tex ska matcha färger, två saker som hör ihop tex tvål och bad osv.

Räknar gör hon till 17 men ibland går det till typ 5 sen blir det seeeexxxx-ton
    På engelska kan hon till 7 tror jag.
    Hon låtsas skriva men osäker om hon känner igen sitt namn. All text på kläderna är Naomi

Troy bara ska sjunga jämt - mamma, pappa se så stor jag är. Men det blir maaaama, mammma men det låter i rätt tonart - musikalisk?
    Annars säger han bara mamma, daddy, na (jag)hej hej, da då (hej då) och så härmar han alla ljud som tex mixern och det vi säger så ibland säger han helt rena ord utan att han fattar dårå.,

Nu måste jag rusa på kvällens visning snart.....
    Som sagt tidigare är ni välkomna, shopping eller ej

• Maria från Bahia

Hejlis: Det verkar som om de flesta oroar sig över mer saker med andra barnet.....Det hör väl till

Angående kaxig så säger dagispersonalen att Naomi började sitt 3örs trots lagom innan ledigheten typ.
    Det hon gör nu mest är att be mig plocka upp eller ge henne något som ligger precis framför henne och skriker hysteriskt i ca 30 min om jag inte gör det.
    Häromdagen hade hon lekt affär på vardagsrumsbordet och Mark bad henne städa. Hon vägrade att ta undan en endaste grej trots att vi hjälpte till. Så tillslut låg bara några DVD kvar som hon skulle ta och då började bolibompa. Vi sa att det blir inget för än hon tagit undan dem. Jag gick på Me&I träff efter ca 40 min hysteriskt skrikande och pölar av saliv och tårar på golvet. När jag kom fram ringde Mark och sa att hon skrek tills hon somnade. Snacka om envis unge!!!!!!!

• Maria från Bahia

Hmmm...Naomis favorit "Ungjävel". Inte kul! Värst blev det när jag skrek det när ungarna här vandaliserat. Nu säger hon det så fort jag säger typ - Stå still unge - tex när jag byter bläja på Troy. Inte kul Men det tycker hon!!

Skulle framkalla bilder till grandma idag. Bliderna är utspridda på ca 10 ställen i dator, cd, Ipod, återhämtade filer, två kameror mm. Kaos sedan datorn kraschade. Och det gick inte bra - inget fungerade. Datorn bara låste sig och tillslut råkade jag radera från kamerna den allra bästa bild vi har på Troy
    Måste få tag i en ny dator!!!!!!
    Om de bara ille återkomma till mig om hemdatorn på jobbet. Men det var ju bara sedan datorn kraschade så det har väl inte gått tillräckligt länge!! När jag ville återkomma om att gå tillbaka till jobbet ringde jag typ 2ggr per vecka i 2 månader innan de hörde av sig och det är ju viktigare så........ Grrr

• Maria från Bahia

KOm vid 19.30 så kan vi duka fram och "mingla" lite och hoppas på att mina barn somnat. Mark kommer vid 20.10 och så kör jag min Me&I ramsa så droppar Mia in eller har dykt upp. Sedan får de som är sugna titta och beställa göra det och så fortsätter vi med lite vin och kex (mia får något annat gott att dricka ).

På tal om det, kanske regler med ostar och så med om jag minns men jag köper typ Philadelphia eller dyl så det är ok där med......

• Maria från Bahia

Naomi är inte heller så intresserad av att klä på sig. Det beror mest på att hon aldrig vill ha det hon ska ha på sig
    Skorna tar hon på sig själv när jag inte är i närheten och där är hon just som Lucas med fel fot och så.

Idag har jag en lång jobbdag (semester?) framför mig!
    Vi hörs!

• Maria från Bahia

Hedda: Jag brukar handla på skopunkten eller skokanonen. Jag köpte nu till Naomi för 250kr och 150kr till Troy på Skokanonen. De känns som "bättre" skor typ som när man köper springskor så tyckter att ok. Men det berodde mest på att Naomi storlek ALLTID är slut i de billigare på Skokaonen och i alla på Skopunkten.

Vill bara kolla av då jag ska handla mat ikväöll när Mark kommer hem från jobbet (istället för kräftskiva) ont om tid!!!
    Vilka kommer på Måndag?

JA:
    Marie N
    Jessica
    Mia

?
    Hedda
    Marie
    Marianne

• Maria från Bahia

Hedda: Jag brukar handla på skopunkten eller skokanonen. Jag köpte nu till Naomi för 250kr och 150kr till Troy på Skokanonen. De känns som "bättre" skor typ som när man köper springskor så tyckter att ok. Men det berodde mest på att Naomi storlek ALLTID är slut i de billigare på Skokaonen och i alla på Skopunkten.

Vill bara kolla av då jag ska handla mat ikväöll när Mark kommer hem från jobbet (istället för kräftskiva) ont om tid!!!
    Vilka kommer på Måndag?

JA:
    Marie N
    Jessica
    Mia

?
    Hedda
    Marie
    Marianne

Svar på tråden Go Fika!