• hejlis

Go Fika!

Idag var Hanna ensam på dagis i 1 timme. Jag var bara med första 10 minutrarna, sedan sa de att jag kunde gå. Sa att jag skulle "fixa med några saker" och skulle komma och hämta henne lite senare, fick hejdåpuss av Hanna, som genast vände ryggen till och fortsatte "grejja" med sitt, och sedan gick jag. När jag kom tillbaka satt hon med Alexandra (fröken) och Jonathan (annan ny pojke) och "läste". Hon tittade upp och sa " vi läser bok mamma" också fortsatte hon att titta i boken. Gick dit och frågade vad de gjort, och hon berättade att de ätit smörgås bla. Sedan gick vi hem. Känns jättebra! Tyvärr blev hon under natten tills idag lite snorig (icke oväntat då...) men jag hoppas att det inte blir mer. Vore synd att få ett avbrott i inskolningen nu när det flyter på så himla bra!

• hejlis

Måste väl även börja kolla på vinteroverall till Hanna. Även om det känns avlägset...Ingen aning om vad man ska köpa för storlek! Hon har ju 86 eller 92 i byxor, och i tröjor oftast 92. Ibland fungerar en stor 86:a eller en mindre 98:a. Att köpa 98 känns ju gigantiskt stort?? Hon måste ju kunna röra sig utan en massa "byls". Men 92 kanske blir för litet??? Ni andra med "små" barn( Agge/ Luke = vi som bor i Åbylundsområdet där det är ngt fel på vattnet ) Vad köper ni?

• hejlis

Halloj!
    Maria: Vad härligt att det löst sig. Ang. dagsitiderna så har tycker jag mig ha hört ganska många som har liknande tider som "dina". Tycker många lämnar betydligt tidigare men verkar hämta där omkring 16-17. Om Mark dessutom kan vara hemma ett par dagar så blir ju Troy ledig, och Naomi får kortare dagar.

• hejlis

Äter han medicin fortfarande, för han var blev väl trött av den? Eller har han ätit klart och den inte tagit riktigt? Borrelia ger ju/kan ge väldigt underliga/diffusa symptom? Kanske ska be dom ta ett prov och kolla. Har inte full koll på dessa fästingsjukdomar, men vid blodprov kan man väl se hur mkt antikroppar (?) man har??? och i så fall om sjukdomen "gått över" eller om den är kvar och man behöver ytterliggare behandling. NU kan jag blanda i hop delar med erlichias (eller vad den andra fästingsmittan nu heter...) Fundersam

• hejlis

Skönt att Agaton är piggare!! Usch, läskigt är de när de är sjuka OCH speciellt när det är konstiga men ändå rätt allvarliga symptom...

Jaha...och vad gör man om barnet är löst i magen men inte sjuk??? Är man magsjuk då iaf eller? Hon har varit på pottan ett par gånger mer än "normalt", och det är riktigt, riktigt löst, men inge annat fel. Äter, drickar, mår inte illa, inte ont i magen....??????

• hejlis

Syftar alltså på hur man gör med dagis....

• hejlis

Hanna är/var iaf inte magsjuk. Så det var nog ngt hon ätit?! Skönt!

Idag har vi varit i Farsta och Handen och tittat på/provat höst/vinteskor och vinteroveraller...Men vad det är svårt!! hAde ju i mitt huvid kommit fram till att stl98 nog skulle bli bra i overall, men jag kan ju säga att 90 var i största laget...Så absolut inte större! 80 sattsuperbra NU, men det är ju iaf ett par månader (om inte mer) kvartills den ska användas. Å sen är det ju olika form på alla...En del breda med korta ben och långa ärmar, andra smala med långa ben och korta ärmar...Hittade till slut en Didriksson som var bra i formen till henne. Bra yttermaterial också. Kändes rejält men lätt, och ändå sådant som inte blir blött & som "andas" lite. Blir nog en sådan...Lite dyr, men jag ska faktikst kolla på beg. på nätet. Har sett att de säljer sådan a från 06/07 i i stort sett nyskick.
    Undrar om man måste ha två? En hemma och en dagis? Hon kommer ju gå så korta dagar på dagis. Men tänk om hon kissar på sig precis när det gått ut? Då måste hon ju ha ombyte där? Eller hur? Också måste hon ha en overall att ha när hon e med i stallet...Men om man köper en BRA, som hon får ha som "basoverall", både hemma och dagis. Sedan en BILLIG som "bara" hänger på dagis ifall att, och sedan en MINST lika billig att ha som stalloverall. Med billig tänker jag då typ 50-100:- overaller som man kan hitta beg. Känns resonemanget helt tokigt? Någon med annat bra förslag?

Också skor då. Tänk om storlekarna kunde var samma! Eller åtminstånde samma inom samma märke! Men icke! ..Foten var prick 14cm. Gummistövlar blev stl23. Sedan ett par "höstkängor" som var stl24. De gillade jag jättemkt! Lite stövelaktiga med dragkedja på sidan och band på sidorna man kan ställa in bredden med. I skinn med lite "gummi" precis i nederdelen av foten. Sedan sula i ganska mjukt gummi som kändes skönt att gå i. Fodrade, men inte supervarma. Tittade på vinterkängor/stövlar också. Gick inte igenom sortimentet överallt jättenoga, men var och tittade på Ecco. Hedda: Visst var det sådana Luke hade förra året? Jag kommer iaf ihåg att jag tycket de varkade så bra. Lätta och smidiga ffa! Klarade han sig med dom hela vintern(värmemässigt)? Men de har ju en fin fin prislapp...Ska kolla om R jobbar norröver ngn dag. Såg att de hade en Eccobutik i Barkaby Outlet. Där blev storleken 25 Förvånad Och expiditen ville nästan sälja på oss ett par 26:or...men då snubblade hon på sina egna tår!!

• hejlis

Jo, just det ja: Skulle ju hälsa från Marianne!! Hon skulle logga in här vilken dag som helst sa hon...OCH Hugo FINNS i verkligheten! Jag har sett honom Jättesöt! Och väldigt lik Maja.

Ang. Vinteroveraller som ej får hänga i torkskåp så har jag också hört om dom. Verkar ju inte sådär jättepratktiskt nej...Vet ett Reima Tecs modeller fram tills-06 har varit sådana. Nu är det omgjorda...Men för 1700:-  Förvånad skulle jag npg också vilja kunna hänga det i torkskåp, utan att den pajjar!

Svar på tråden Go Fika!