• hejlis

Go Fika!

ja, vår lokal här är väl bra? Vi pratade ju om att ha "festen" på mitt ev. BB-rum också Men jag troooor inte de godtar Halloweenparty som ett godkänt argument till att få ha ett enkelrum...Och sedan så var ju de rysligt små också. Rummen alltså.  Men det är klart, om man kanske kan få ett 4:a rum, och sedan skicka ut de andra i fikarummet så länge hehe...Fast, det är klart, de brukar vara så petiga med besök också den tiden på året. RS-virus och en massa annat som härjar...Nej, får nog bli någonannstans. Jag hoppas jag kan komma, antingen väldigt höggravid, eller nyförlöst.

• hejlis

Hedda: Brukar du få varningar ??? Förvånad Oskyldig Vaaaaaad hade du gjort då????

• hejlis

Oj då Hedda! Du gillar visst att få adrenalinkickar du!!! Vad planerar du härnäst tro??!!! hehe...

Nu har jag iaf köpt en snygg Halloweendräkt till Hanna. Måste ju ha positivt tänkande! Dock har jag inte vågat mig på att beställa en i storlek "bebis"... I "värsta fall" kanske du Hedda får gå till kalajset med TRE barn

• hejlis

Nu på fm. har jag rensat ut min garderob! Och nu har jag slängt (alt. till Myrorna) ALLT som jag tvekade om FÖRRA gången jag rensade. Och alltså inte har använt sedan dess...såklart (och inte helelr använt på ett par år typ INNAn dess!). Ser riktigt välstädat och snyggt ut nu. I helgen satte R. dessutom upp ett till hyllplan i klädkammaren, så nu kan man lägga tex 3-4 tröjor uppepå varandra. Sedan kan man använda NÄSTA hyllplan och lägga resterande på. Dvs: Man slipper ha 7-8 tröjor UPPEPÅ varandra...så att de rasar så fort man ska försöka ta en. Mkt behändigt Har dock inte så mkt kläder kvar nu. Eller ja, det som jag gjort mig av med har jag ju inte velat/kunnat använda under de senaste åren iaf, men det känns som om jag har mkt mindre nu. Aha!!! Anledning att shoppa lite
    Fast vad ska jag köpa???? Förvånad ????????? Nya strumpor kanske? Mössor och vantar kan jag ju ta en omgång av också...Det blir ju samma storlek efter som nu....

• hejlis

Pasta till lunch varje dag...eh...e de ovanligt eller
    / Mästerkocken

Maria:Ja, ni har ju behov av bil för att vardagen ska fungera som det ser ut i dag med 2 dagis, och som du skrev, fara runt med Me&I kommunalt kanske inte e ngn hit...Eller ens fungerar!! Vi hade ju också en mindre bra bil förut, som vi lagade några gånger, men till slut kändes det som om vi hade batalat vad bilen var värd flera ggr om...Och då var det bara i delar! Lagade gjorde "vi" själva Att som sagt lägga ner 4-5000:- på en bil värd knappt 10´känns ganska meningslöst. När man VET att nästa grej brakar inom ett par månader...Iofs, man tjänar ju inga pengar på en "dyrare" bil heller, de kostar ju mer att ha (ev. service, försäkring, avbet., om man nu inte kan kantantbetala den, osv.) men förhoppningsvis håller de lite längre och det blir lättare att "budgetera" en fast månadskostand på bil, en en som man måste hosta upp rep.pengar titt som tätt till. OCH, man slipper stå UTAN (förhoppningsvis!).

Ang. halloween låter planerna jättebra! Och om vi ska vara i "lokelen" här ska vi väl boka då? Om alla var med på datumet? Vem ringer? Kanske bäst att Hedda el. Marie gör det och bokar...så att det står i ert namn...OM jag inte skulle vara hemma just då

• hejlis

Stackars Wilmer!! Hoppas han blir bättre snart, snart snart!!

Maria: Körig dag!! Men kul att ni hittat en bil Ni kanske kan ansöka om "nytt" lån på huste om ett tag, och då få det beviljat? Då kan ni ju lösa billånet.
    Så har vi gjort nu. Höjde upp "huslånet" lite så att vi kunde betala av hela lånet som var kvar på bilen. Det var iaf några % högre ränta där som vi fick bort. Men vi höjde amorteringen på "huslånet" samtidigt så att bilen är "betald" ändå då den skulle ha varit det, MEN, vi slipper som sagt den högre räntan. Tjänar några kronor

• hejlis

Kvartärvägen har nog ändå snäppet bättre vatten än Åbylundsvägen...Har provat lite overaller på Hanna ju, och 92 är MAX vad som går. Och då är det ändå inte tajt om man säger så...hehe...Håller också koll på Tradera just nu.

De ringde från FK idag. Första gången som ngn ringer därifrån! En jättetrevlg kvinna som bara ville kolla vad jag gjort under sommaren (sista fp dag tog jag 22 juni och sedan har har inte tagit ngn förän nu i slutet på augusti). Jag har ju jobbat heltid + haft semester och när jahg sa det så sa hon bara "ja, jag gissade på det jag med, men jag ville bara dubbelkolla så att du inte missat eller så" Och sedan sa hon att min sgi höjts (skickade in papper om att jag fått en , liten men iaf, löneförhöjning) och att jag skulle få högre pd + retroaktivt sedan 1/6. Det var ju bra!

• hejlis

Okej, nu har jag köpt en Halloweendräkt i storlek 0-3 månader Kunde inte motså då den hade samma "tema" som Hannas ..hehe...Så nu håller vi tummarna för att h*n kommer ut i tid då!

• hejlis

Jessica: Men vad otäckt! Hoppas verkligen på den där blodansamlingen...Kör försiktigt du då!!

• hejlis

Fragglerock: Fy faan Man blir fasiken mållös...Bra att du inte blir det!! Jaga dom med blåslampa. Så behandlar man inte människor

Jessica: Usch, vilken svår sits. Men jag tror att din syster iaf måste uppskatta lite ärlighet. Speciellt om hon har en massa frågor! Det är ju hennes kropp det handlar om. Sedan kanske man inte behöver kasta de mörkaste "misstankarna"/beskeden i ansiktet på henne direkt (om hon intefrågar) och iaf inte så länge man inte vet ngt SÄKERT ( och förhoppningvis är ju beskeden ljusa och positiva när de väl kommer!!) Men det beror ju hur man är som människa. En del får ju styrka i att höra allt, svart på vitt, direkt, medans andra skulle bli knäckta och inte kämpa. Hoppas, hoppas att det går åt rätt håll nu.

• hejlis

Hedda: Du får ursäkta...alltså de e ju inge kul när man står där med bajs och spyor på matten alltså...men ett viss fnissande for över mina läppar då jag läste sorry.....

Maria: Det låter ju TOPPEN!!! Håller tummarna så hårt jag kan

• hejlis

Agges prat om småttingar låter ju som ngt hämtat ur en King eller Koontz roman... Värsta fantasin! Å han som nästan kan läsa ju. Blir nog författare av honom!!

Ang. skala så är väl Hanna "sådär". Inte så att hon promta vill att man tar bort skalet. Iaf inte från början. Hon börjar ofta äta, men sen om hon tycker det är för hårt/segt så säger hon till.

Nu har vi nog kommit fram till en lösning ang. sovandet med ett barn till i familjen. Har ju varit mkt funderande fram och tillbaka. Hann sover ju ff. hos oss. Vissa kvällar(läs typ 2 ) har hon velat lägga sig i sin säng i sitt rum, och somnat där. Men har då vaknat runt midnatt, också har vi fått hämta henne. Så, vi har pratat om spjälsäng bredvid min säng med öppen sida (tar minst plats, men det känns som att det är en tillfällig lösning samt att jag ändå måste lyfta bebis fram och tillbaka ), en 90 säng intill 160 sängen ( mitt förslag, men ogillades av R. pga av att det ej blir särskilt estetiskt...Vilket jag faktsikt struntar i. Bara jag får sova. men, men...alla har vi olika önskemål...Men han kanske hellere har ett vackert sovrum än en pigg, nåja, inte så trött då, sambo ) åsså lite strixande hur vi skulle få till det hela med sänggavlar, sängbord, lampor osv. Men men, nu har vi iaf kommit överens. Blir en 90 säng intill. Samt att vi gör en stooor "sänggavel" av samma panel vi har i hallen där nere. Målar den vit och sätter en "ram" runt. Då får vi större säng. Jag kan ligga och amma utan att behöva häva mig in i en spjälsäng, Hanna ligger kvar som hon alltid gjort, rummet ser ff. okej ut med gavel och sängborden på "rätt plats".

• hejlis

Låter ju kanon Maria! Tänk vad skönt att ha så mkt närmare till jobbet. Ni kommer ju spara massor med tid!!! Hoppas bara inte ditt gamla jobb börjar strula. Men till vems nytta och glädje?? Nä, håller tummarna för att dom inte krånglar till det.

Idag kom Hannas overall som jag fyndade på Tradera! (har inte så mkt att göra på dagarna...) Den var jättefin!! Ville gärna ha en likadan som hon hade förra året, gillade matetialet så mkt! Hittade denna som var mkt dåligt fotad (på Tradera), men chansade på att den skulle vara okej. Och det var den!! Jättefint skick, men eftersom bilden var så usel så var det inte så många som var intresserade. Så jag fick den för 51:- Med frakt 111:- Så det var helt okej det med. Lite "tråkig" färg kanske, grå-svart, men hon får väl ha en färglad mössa då! Lagt in bild i galleriet.

Har även fotat magen och Hanna. Efter lite mixtrande i ps så ser man verken blek/rödmosig ut ( jag är ungefär hälften hälften just nu...) Blev jättenöjd med resultatet (skryt skryt...jag vet) Bilden i galleriet. Svart/vitt (eller brun/vitt är det väl snarare) måste vara gud gåva till människan!

• hejlis
    HeddaBigBum skrev 2007-09-21 22:35:48 följande:
    Vad heter det, på tal om Julian så har jag bjudit in honom till Halloween-festen... Hoppas ingen tar illa upp!! De var ju med några gånger på fikor i början när våra ettor var mindre, så jag hoppades att ni skulle tycka det var ok...
    Nix.Tycker han är välkommen!
  • hejlis

Appråpå säng...tror inte vi kommer att ha använding av Hannas säng som står i vårt sovrum. En Sniglar från Ikea. Använd några timmar/natt under några månaders tid. Ngn som vill ha i så fall?

Svar på tråden Go Fika!