• Mandi74

Björn Rosenström - Nått för barn?

Tycker ni att Björn Rosenströms låtar är "barnvänliga", skulle ni låta era barn lyssna på hans skivor?

• Svar på tråden Björn Rosenström - Nått för barn?
  • Alina05

Vissa låtar är helt okej.
    Vad är det för fel på Flourtanten eller sockiplast? hehe.
    -"Vi är pojkarna som busar" kanske inte riktigt är så lämplig.

Vii gillar honom här hemma. Men våran dotter på två år lyssnar inte riktigt på honom ännu.

• Mandi74

Jag tycker inte det är häftigt när pojkarna går här och sjunger "tig nu tjärring, ta och dämpa dig, jag orkar inte höra på ditt tjat ....."

• Tinka70

Aha! Du jobbade alltså på mina barns dagis för ett år sedan?!?

Jag tycker att det är helt okej för barnen att lyssna på honom, min son är jättestolt över sin yxa i trä som han slår på träden med och han tror nog att det är den han sjunger om....

Jejja2 skrev 2007-06-24 19:44:23 följande:
    Kan inte påstå att jag tycker att de är särskilt barnvänliga.Hade ett barn (3 år)på en förskola som sjön "Vi är pojkarna som busar..." för full hals. Inte så passande men nog blev man lite full i skratt... Där fick man ju verkligen reda på vilken musik som spelades hemma Kan dock tillägga att jag tycker Rosenström är rätt cool Men sonen får nog inte lyssna än på ett bra tag
  • Strumpa

Usch nej så dålig och uschlig musik ska de aldrig få lyssna på. Så länge det går att hindra. Ryser.

• SeTa

Min 8åring går runt o sjunger " en gång om dagen får jag ont i magen..en gång på tusen får du ont i musen.."

Jag blev inte jätteglad när jag hörde det, men vi bestämde oss för att lägga in dom snällare låtarna, typ egon, sockiplast, en vanlig jävla muffins (?) osc, i hans mp3. Då får han ju lyssna, men ändå inte på de låtarna som är riktigt snuskiga.
    Annars hade han bara suttit hemma hos kompisen o lyssnat där, och då hade jag inte haft en aning om vilka låtar det handlar om.

För oss har det funkat. Han nöjer sej med de låtarna han har.

• Karpet

Sjunger inte han samma typ utav låtar som Onkel Kånkel?

• Jii
    Karpet skrev 2007-06-24 20:29:14 följande:
    Sjunger inte han samma typ utav låtar som Onkel Kånkel?

"Ragnar är översexuell sexuell, han är kåt som ett djur han får sitta i bur..."

Sjunger Björn Rosenström tex

• Karpet

Okej, det kallar iofs jag för samma typ. åtminstone textmässigt. Enligt mig så är det fjortismusik, så barn över 13 år borde väl kanske tycka att den är rolig.

Jii skrev 2007-06-24 20:32:05 följande:
    "Ragnar är översexuell sexuell, han är kåt som ett djur han får sitta i bur..."
    Sjunger Björn Rosenström tex
  • ajnas

Flera av Björn Rosenströms texter är grova och kvinnoförnedrande och personligen tycker jag ingen borde lyssna på dem, men framför allt tycker jag inte att man ska lära sina barn saker som att man kan "klippa av" kvinnobröst som är "för långa" eller om Ragnar som hittar in till morsans bak.

Svar på tråden Björn Rosenström - Nått för barn?