Inlägg från: mamma till 3 små |Visa alla inlägg
  • mamma till 3 små

När började ni läsa sagor?

insämmer med föregående talare det är aldrig för tidigt att börja läsa sagor. om hon drar i böckerna så ge henne en annan liten plast bok eller bok med tjocka sidor hon kan dra i medans du läser en annan bok han hör ju i alla fall vad du läser även om det inte verkar som om hon lyssnar.

min son 6 mån älskar att ligga brevid storasyster och lyssna på sagor.

• mamma till 3 små

vi läste just nu en saga flammy tror jag den heter för vår dotter den handlar om brandsäkerhet och är utformad som en barn saga där dem spelar upp ett förlopp med ett ljus som tänd i ett fönster och gardinen tar eld och dem går igenom hur man bär sig åt och hur man skall göra om det börjar brinna,

den är jätte bra och hon har blivigt jätte uppmärksam på om man har brandvarnere hemma och vart man plaserar levande ljus, hon vet precis vart man ringer och vart hon bor. och hon äör tre år , men vet aldrig när olyckan är framme och det är bra när dem vet vad man skall göra.
    hadde inte ens tänkt tanken innan vi fick boken.

• mamma till 3 små
    Feline skrev 2007-06-25 13:17:20 följande:
    Sorry för ett tomt meddelande... får man skylla på en katt? ;)mamma till två små Den där 'Flammy'-boken du skrev om låter jätteintressant för min dotter, men jag hittar den inte på nätet. Har du tid och lust så skulle jag bli hemskt glad om du kollade upp vad den heter och ev. författare eller så.
    vi fick den från nåra brandmän som berättade lite om brandsäkerhet på fenix föräldrakafet här i stan om du kontaktar nån som är ute och föreläser om brandsäkerhet så kan du säkert få en du med.
  • mamma till 3 små

ja vi tycker att det är jätte bra men vet ju aldrig när olyckan är framme och bra om man kan göra det till en "lek"

Svar på tråden När började ni läsa sagor?