Inlägg från: Sthmtjej |Visa alla inlägg
  • Sthmtjej

Budapest-tips

Jag ska åka på semster med min kille till Budapest om en vecka.

Är en flitig smyckestillverkare och undrar om någon vet om det finns pärlaffärer i Budapest, och som kanske har en adress?

Andra tips om shopping och "to do's" i Budapest tages tacksamt emot!

/Angelica

• Svar på tråden Budapest-tips
  • Sthmtjej

Tack så mycket för tipsen! Får dock intrycket av att Gellert är något av en turistfälla. Stämmer detta, eller är det värt att besöka?

• Sthmtjej

Har hört en del om stället på Margaretaön också. Kanske besöker båda. Min killes föräldrar är från Ungern. Så han kan ungerska:) Ska bli jättekul att åka dit med honom! Är själv i resebranschen, så jag tycker om att researcha lite innan resan! Så man får ut så mkt som möjligt:) Har du några tips om bra restauranger/fik/uteställen? Var du i Esztergom?

• Sthmtjej

Tack för tipsen Bicky!

Theorese- ska ni till Vinets Hus? Det verkar coolt tycker jag! Man betalar ca 150 kr och får prova massa goda viner i en spännande miljö! Det är taget, för min del:)

• Sthmtjej

Vad härligt! Ha en toppen resa! Det är mitt första besök i Ungern, så jag längtar! Jag tror att det är jättefint vid Balatonsjön. Får åka dit nästa gång vi ska till Ungern. Vi kan hyra hyffsat billiga hus där tack vare kontakter:)
    Vet du något om priser på skönhetsbehandlingar, som pedikyr/manikyr osv??

• Sthmtjej

Någon mer som har något härligt Budapest tips, eller kan varna för någon typisk turistfälla?

• Sthmtjej

Ojdå. Läskigt det låter. Har väl tänkt att promenera en del. Men jag ska definitvt köpa t-banekort när jag är där. Det verkar ju vara jättebilligt med enkelbiljetter, runt en tia!

• Sthmtjej

Hur är maten?? Är det mycket fet mat? Ska definitvt prova langos! Något annat som är supergott?

• Sthmtjej

Har blivit så bortskämd med min svärfars Gulaschsoppa. Så jag vet inte om jag kommer att smaka den i Budapest.. Han har varje sommar Gulaschparty i trädgården där han gör en stor kittel med soppa över öppen eld. Och serverar med vitlöksbröd och ett gott vin! Det e nice!

Men langos ska va gott. Bakelser verkar det finnas gott om också:)

Svar på tråden Budapest-tips