Inlägg från: Bicky |Visa alla inlägg
  • Bicky

Budapest-tips

Jag känner inte till någon pärlaffär men jag kan rekommendera

- Gellertbadet
    - Labyrinten på baksidan av slottet, travel.yahoo.com/p-travelguide-2781137-buda_castle_labyrinth_budapest-i
    - Margaretön, där finns utomhusbasänger i olika temperaturer upp till 38 grader, häääärligt
    - Raday utca är en gata med många restauranger

Ha det så jättekul.

• Bicky

Nja.... Nog var det många turister, men inte turistfälla skulle jag säga. I damernas badområde (där man i princip kan vara naken om man vill) arbetade en ungersk dam som inte kunde engelska och som bara pekade dit man skulle gå, eller inte skulle gå. Helt värt ett besök. Utomhusbadet på Margaretön är väl mer inriktad på vanliga budapestbor. Men båda var härliga att besöka.

Sthmtjej skrev 2007-06-26 13:09:46 följande:
    Tack så mycket för tipsen! Får dock intrycket av att Gellert är något av en turistfälla. Stämmer detta, eller är det värt att besöka?
  • Bicky

Vi var inte i Esztergom. Men vi gjorde en liten utflykt till en by utanför Budapest. Jag kommer inte ihåg vad den heter nu, den börjar på s tror jag. Vi tog tåget dit och sen båten tillbaka på Donau. Det var trevligt.

Som sagt, Raday utca har en hel rad av restauranger och barer.Det är en gata som heter så. Vi bodde nära så vi gick dit mycket. Två restuaranger som rekommenderas, men inte ligger på Raday utca är

Museum programs-budapest.heliospanzio.hu/en/museum.html

och

Cosmo www.budapest.travel/Budapest_eat_and_drink/budapest_restaurants/d/cyrano_cosmo_restaurant_and_coffee_house-en/

Åh vad kul och trevligt ni kommer ha

www.budapest.travel/Budapest_eat_and_drink/budapest_restaurants-en/

• Bicky

Jag var på manikyr i Budapest. Jag bara trillade in på en salong. Hela behandlinglistan var på ungerska men det stod just manikur så det var tur. Jag var där i nästan en timme, fick fransk manikyr och det kostade 45 kr. Tjejen talade inte engelska. Jag bara pekade på nagellacket jag ville ha.

Svar på tråden Budapest-tips