Budapest-tips
åker också till budapest nästa vecka Ska hälsa på en väninna och tar maken med mig. Vad gäller bad så är Gellert jättefint men själv föredrar jag Széchenyi badet.
åker också till budapest nästa vecka Ska hälsa på en väninna och tar maken med mig. Vad gäller bad så är Gellert jättefint men själv föredrar jag Széchenyi badet.
Oj, det vet jag inte, men det lät ju trevligt! Det vi ska göra är att åka till Balaton två dagar och sedan en dags utflykt till Miskolctapolca eller Visegrád. Sen tror jag att vi bara ska flanera runt i Budapest, shoppa lite se på lite turistställen. Jag har ju varit där flera gånger tidigare, men inte maken så vi får se vad vi gör.
Ett tips är ju att alltid se till att man har giltlig biljett på tunnelbana, bussar, spårvagn det är ofta kontroller och kontrollanterna är ofta civilt klädda, plötsligt sätter de bara på sig ett band och börjar kontrollera biljetter...
Det är inget farligt bara man har betalt biljetten annars blir det dyra böter...
Maten är god, har faktiskt aldrig provat Langos "på plats"
Men det är precis så dom Gulaschsoppa ska serveras!! Min väninna har planerat in en gulashkväll åt oss också Funderar faktiskt på om vi inte ska köpa hem en sån gryta.
Vad gäller turistfällor så är det väl som ialla städer, kring turistattraktionerna så bör man kanske vara beredd på att priserna är lite högre.
Jag längtar så, är en så underbar stad!