• Fru Skalman

    Tips på bra förlossn.film för pappan(&mig)

    Jag efterlyser en bra film som vi kan köpa/låna som kan förbereda pappan (och mig) inför förlossningen. Jag har läst i olika böcker men min man är ingen bokälskare så det verkar inte som om han kommer att öppna någon bok. Vi är i vecka 34 (första barnet) och jag tror att det skulle vara bra för både honom & mig om han visste lite mer om händelseförloppet under förlossninen. Jag tror att han skulle kunna bli ett bättre stöd för mig under kommande FL. En film är lättare att sätta på, vill ej tjata mer om att han ska läsa... Jag är medveten om att man inte kan förvänta sig att FL ska bli på ett visst sätt men allmän info kan ju inte skada. Vi har gått föräldrakursen och tyckte det var ok.

  • Svar på tråden Tips på bra förlossn.film för pappan(&mig)
  • Rebeckah

    Jag har en suverän, men tyvärr går den inte låna. det är min systers...när hon födde sin son. En kluns på 4200 gram som föddes utan smärtlindring ALLS. Inget skrik eller någonting. Minimalt med blod. allt smidigt, lätt och tyst. perfekta filmen

    Hehe så den använde jag till att förbereda min bebis blivande pappa. Själv har jag ju fött och vet att det inte alltid är så där smidigt


    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Miz84

    Rebeckha-Den filmen du pratar om verkar helt perfekt..=)
    så kan man läsa om hennes förlossninge någonstans?

  • Filbunke

    Jag minns att vi såg någon sådan film på barnkunskapen i högstadiet (alltså väldigt länge sedan) som var lånad från biblioteket. Den var väldigt informativ, man fick se lite väl mycket. En svimmade och en spydde....så jag vet inte om det rekommenderas.

  • Prinsessan Viktoria

    Hejsan!

    Finns en hel del förlossnings filmer på youtube.com som är BRA.
    Vissa är dock obehagliga.
    Där man får se när de klipper m m...
    beror på om ni är känsliga?

    sök på "vaginal birt/delivery", "parto" eller bara birth.

  • 2 ska bli 3 är nu 4

    varje ons på tv4 fakta visas riskförlossningar. det brukar vi titta på. vist är det inga "normala" förlossningar men det får mig att känna att hur galet det än går så kan det ändå gå väldigt bra i slutet.

Svar på tråden Tips på bra förlossn.film för pappan(&mig)