• Svar på tråden Forts Crosstrainer/orbitrek-tråden nr 2
  • Rettis

Jag har en från Intersport och den heter Energetics 6016 tror jag..... Har kollat på deras hemsida, men den finns inte kvar där just nu annars hade jag länkat till den!! Den kostade iaf 2900:- när jag köpte den på kampanj! Annars 3500:-....

Den som du tittat på på sportex ser ungefär likadan ut som min och priset är ju ungefär detsamma!

• Jenny81

Jag har en orbitrek platinum från tvins.se, och jag är jättenöjd med den! Inte speciellt stor, låter inte alls (tycker jag, eller så är det för att jag poppar massa musik samtidigt)..

• Du och Jag ver2

Det blev en Crosstrainer C3/AxlaHuman Power (Sportex) istället! Den kostade 3500.....så nu hoppas vi på att den är bra! Den hade 12 förinställda program. Å kunde hålla reda på 4 användare (vilket e bra eftersom ja å sambon inte e ett dugg lika i kroppshyddan!)

Så nu ska vi (jag!!) bara ta å sätta ihop den...(Fick lov å möblera om lite grann först!).
    SEN så komme rvi nog å slåss om vem som ska prova den först (hrm, undrar om vi kommer att slåss om den om en månad också...det återstår å se!)

• mal

Du och jag: Tror du kommer bli nöjd till det priset. Vår kostade 3500 på Intersport och den är vi mer än nöjda med! Lycka till med
    ihopmontering och träning nu

• Navona
    Rettis skrev 2007-09-02 08:00:53 följande:
    Ida:Välkommen!!Spindelnät som ursäkt??!! haha.... Den har jag aldrig hört förut!! Du och Jag:Välkommen!! Ja, min personliga åsikt är att man bör lägga mer pengar på en riktig från en sportaffär!! Vi hade här i tråden en som köpte från Haléns för bara någon vecka sen, hon var tvungen att skicka tillbaka den och köpte sen en dyrare....De "billigare" varianterna kan låta ganska mycket har jag läst, men eftersom jag inte har en sån själv så kan jag inte säga nåt om det, för jag vet inte, det är bara vad jag har hört!! Det överlåter jag till de som har sån att bekräfta!Min crosstrainer från Intersport låter inte över huvudtaget och det finns förinställda program på den med backar och dalar så du behöver itne ställa in motståndet själv!
    Haha nä sambon tyckte inte heller att det var en giltig ursäkt
    Men jag tycker att det är en helt giltig ursäkt, det är ganska lågt i tak och spindlarna syns sällan men man ser att näten växer och det räcker för att jag inte ska vara med huvudet nära taket Även om spindlarna verkar koncentrera sig mest till fönstrena några meter bort
    Nå alla ursäkter är väl bra ända tills man kommer på själv att dom inte är så bra

Idag skulle jag träna på morgonen men jag har inte hunnit så ikväll ska jag förhoppningsvis hinna träna en stund. När sambon kommer från jobbet ikväll så ska jag nog få en stund över.
  • memlis

Rettis: Eftersom jag vet att vi har likdanda maskiner så vänder jag mig till dig Hur gör jag för att välja ett program eller vad man ska kalla det? Tycker inte det funkar som det gjorde i början. Jag kanske har tryckt på nåt som man inte skaFundersam

Mamma till prinsessan Ebba född 070226
  • vadskajaghetadå

om man ahr tränat sammanlagt typ 40 minuter på en dag, men inte sammanhängade, vad ska man säga då?

kan man räkna det som träning?
    jag orkar bara 10 minuter åt gången.

• Clis
    Ida skrev 2007-09-01 13:12:29 följande:
    Hej alla!Jag har en Crosstrainer hemma som fram tills igår har fungerat som dammsamlare nere i källaren  Vi köpte den förra vintern och använde den flitigt i ungefär 1 vecka Nu har vi tagit upp crosstrainern till övervåningen så nu har jag ingen som helst ursäkt längre, nu är det bara att träna Tidigare skyllde jag på att det fanns spindelnät i källaren och då kan jag faktiskt inte träna där Jag tänkte börja ganska försiktigt, igår tränade jag i 15 min och idag blev det 12 minuter, sen var jag så slut så det gick inge mer. Jag har verkligen dålig kondition och dåliga benmuskler. Men nu ska det bli ändring på det Förhoppningsvis kan jag få lite inspiration av er andra här i tråden, så att jag verkligen fortsätter den här gången
    Hej och välkommen!
    De va jag som beställde en crosstrainer från Halens, och de va ingen höjdare.
    Den va trasig för det första, mend e hör väl inte hit.
    Sen så var den väldigt "hackig".
    Gick inte att få någon bra rytm med den.
    och den kostade 199 euro, ca 2000 kronor.
    Nu har jag beställt en bättre som kostar 399 euro (jag får den för 319, men de hör väl inte heller hit ) och den SKA väl vara bättre hoppas jag.
    Sen har jag en kompis vars syster köpt en billig variant (minns inte varifrån) och den säger som att är jätte bra.
    Lycka till med vad ni än köper!
  • Rettis

memlis:
    hmmm... Jo då ska vi se....
    Jo du trycker på MODE-knappen så att allt nollställs.
    Efter det så kommer det upp M eller P i en ruta som sitter under den "normala" stora rutan.
    Står det M så trycker du på "up down"-knapparna tills det kommer ett P, och då trycker du "enter" för P står för program (fiffigt va??!)
    Iaf så kommer det fram olika program då antagligen står det p1 och då är det bara att trycka på "up-knappen" igen så kommer programmen i följd! Sen när du ska välja så trycker du "enter", sen är det bara att köra....

Hoppas du förstod....

Var iväg och styrketränade igår kväll! 60 minuter!

• memlis
    Rettis skrev 2007-09-03 15:19:55 följande:
    memlis:hmmm... Jo då ska vi se.... Jo du trycker på MODE-knappen så att allt nollställs.Efter det så kommer det upp M eller P i en ruta som sitter under den "normala" stora rutan. Står det M så trycker du på "up down"-knapparna tills det kommer ett P, och då trycker du "enter" för P står för program (fiffigt va??!) Iaf så kommer det fram olika program då antagligen står det p1 och då är det bara att trycka på "up-knappen" igen så kommer programmen i följd! Sen när du ska välja så trycker du "enter", sen är det bara att köra.... Hoppas du förstod.... Var iväg och styrketränade igår kväll! 60 minuter!
    Oj! Får nog ta med mig datorn till crosstrainern när det är dax att testa Jag frågar igen om jag inte fattar
    Tack så mkt!
    Mamma till prinsessan Ebba född 070226
Svar på tråden Forts Crosstrainer/orbitrek-tråden nr 2