Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

Första spyan? :-)

Har fortfarande inte mått illa en endaste gång... Är i vecka 32!

• Billabong
    Fia84 skrev 2007-06-27 20:38:05 följande:
    Sara 75: Det låter ju härligt. Tänk om man hade det så bra. Jobbigt att gå o må kräkilla precis varenda sekund o inte kunna vara uppe. Men du kanske har haft andra krämpor??
    "Tyvärr" så kan jag inte uppbringa några krämpor värda namnet...
    Visst, var extremt trött (som alla andra) de första 12-14 veckorna
    Har varit enormt törstig och haft nästan löjligt jobbig muntorrhet sedan vecka 6
    Jättesvullna fötter från vecka 20 och tills helt nyligen
    Lite domnande fingrar om nätterna de senaste veckorna

- Så, jag har varit väldigt lyckligt lottad och mår utmärkt! Hoppas ni stackare som drabbats av illamående också börjar göra det snart!
    Mimou skrev 2007-06-27 20:24:28 följande:
    grodan31: angående hur man räknar veckorna tror jag att det menas att du säger v 6 men skriver (i ditt fall) 5+5, vilket ju är 5 fullgågna veckor + 5 dagar, alltså är du inne på din sjätte vecka? Jag tror det är så.
    Precis så räknar man! Man är i vecka 6 så länge man gått 5 fulla veckor och mellan 0 och 6 dagar. Den sjunde dagen byter du vecka är i vecka 7 (6+0).
  • Billabong

Glömde ett litet "och":

Den sjunde dagen byter du vecka och är i vecka 7 (6+0).

• Billabong
    wellpapp skrev 2007-06-28 01:58:37 följande:
    även tröttheten, hur gjorde ni på jobbet? jag kan ju inte direkt sitta och sova, det är ju mycket spring...
    Tröttheten klarade jag av ganska bra på jobbet. Flexade kraftigt visserligen och jobbade nog bara 75-80% under en månads tid. Sedan sov jag hela kvällarna och nätterna. För mig på´gick tröttheten intensivt i ca 5-6 veckor och sedan var det ytterligare ca 3 veckor som jag var riktigt trött, men det blev hela tiden bättre. Fr o m vecka 14 var jag pigg igen.
Svar på tråden Första spyan? :-)