Inlägg från: annne |Visa alla inlägg
  • annne

Betsa bänkskivan

Vi ska renovera vårt kök och jag vill SÅ gärna ha bänkskiva i massiv Valnöt. Bara ett problem: Det är svindyrt!

Så nu är jag istället inne på att köpa billig bänkskiva på IKEA och betsa den mörk. Är det någon som gjort detta? Blev det bra? Och framförallt - kan man olja utanpå betsen sen och det fortfarande ser bra ut? (Vanligtvis brukar man ju lacka utanpå bets, men bänkskivor bör vara oljade)

• Svar på tråden Betsa bänkskivan
  • annne

Aha, vax.. Jag tänkte lite på färgad olja, men något sånt kanske inte finns?

Passar vax på bänkskiva också då? Vi ska ha nerfälld diskho, så det kommer bli mycket vatten på bänkskivan..

Var bordet ni köpte obehandlat? Tror du det funkar även om skivan man köper är oljad?

• annne

Tack för dina råd! Det blir nog att jag köper en billig bänkskiva, och sen hur jag gör den mörkare återstår att se.. :)

Jag tar gärna emot fler tips om någon har! Vore kul om någon gjort detta redan, så man kan se bild och/eller tips på hur de gjort. (alltså på köksbänkskiva..)

• annne

Aha.. pigmenterad olja låter ju väldigt bra eftersom bänskivan ska oljas..

Jag köpte i alla fall bänkskiva i bok på ikea idag. Så nu hoppas jag på att detta funkar. :)

Svar på tråden Betsa bänkskivan