• AIKJosefin

tampong på natten?

Jag läste häromdagen att det inte alls är nå farligt att sova med tampong på natten. Jag har alltid trott tvärtom, varför vet jag inte. Så nu undrar jag hur brukar ni göra? :)

• Svar på tråden tampong på natten?
  • Jag är den bästa mamman dom har

jag använder det på natten aldrig hört att det ska vara farligt

mamma till tre 0212, 0408, 0701 Kanske en 08
  • MeNoLike

jag brukar ha tampong på natten men egentligen ska man väl inte ha det eftersom man ska byta 4-6 timme

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Nidhugg

Man ska aldrig använda tampong nattetid!
    Om du inte går upp och byter med jämna mellanrum...
    Det har ju att göra med att man oftast sover under flera timmar, under dagtid kan du byta ofta.

• Narina86

Jag har det dygnet runt. =) Byter precis innan jag går och lägger mig, och direkt när jag vaknar! Har aldrig haft något problem..

• Upptagen

Enligt tampongpaketen kan man ha tampong på natten numera!

Förut var det strängt förbjudet, så jag vet inte riktigt vad som har hänt, jag upptäckte det häromåret när jag för en gångs skull läste brochyren.

• God Is A Girl

Man kan använda på natten så länge man är noga med hygienen
    När jag inte är gravid sover jag alltid med tampong och har aldrig haft problem- kan inte ha binda alls..

• Belana

Använder det på natten, och det har funkat bra. Avskyr binda och får lätt svamp av det.

Bästa mamman.. Faran är TSS som det står om i tampongpaketen. läs nästa gång du öppnbar ett paket, så förstår du.

• Ilonasmamma

om du inte sover för länge, en tampong ska ´helst inte vara i mer än 6 timmar

jag använder det ibland, min dotter vaknar 2 ggr varje natt

• AIKJosefin

Oj nu blev det ord mot ord här. Jag gick in på en tampongsida, kommer nu inte ihåg vad den hette. Men där stod det klart och tydligt att det inte alls är något farlig. Men egentligen, vad kan hända? Tampongsjukan orsakas ju inte av tampong, det är ju bara en myt nu mer

• Cuthalion

Förstår inte varför människor på allvar tror att det är farligare att ha tampongen i för många timmar på natten än på dagen .

Svar på tråden tampong på natten?