Briotåg eller Ikeas tåg?
Min pojke fyller snart 2 år och vi har tänkt köpa en tågbana till honom. Brios tågbana är ju ganska dyr så jag undrar lite om inte vi ska köpa tågbanan på Ikea?
Vad hade ni gjort? Köpt brios eller Ikeas tågbana?
Min pojke fyller snart 2 år och vi har tänkt köpa en tågbana till honom. Brios tågbana är ju ganska dyr så jag undrar lite om inte vi ska köpa tågbanan på Ikea?
Vad hade ni gjort? Köpt brios eller Ikeas tågbana?
Det finns ett färdigt paket på Biltema och sedan kan man köpa till lösa delar. Sonen fick Biltemas paket i tvåårspresent och han leker fortfarande med det nästan varje dag (blir fyra nu). Vi har köpt till ganska många delar, både från Brio och från Biltema.
Vi har biltemas grunpaket och det har vi sen kompletterat med bla brio.
Vi har Brios. Mest för att det finns flest grejer att komplettera med.
Gillar inte heller plastplupparna på IKEAs.
Passar biltemas med Brio? Vore ju himla bra!
Åhlens har rea på sin tågbana just nu...köpte hela settet för 100kr
100 kr, det var ju ett bra pris på Åhlens. Får kanske ta en sväng dit också och se vad det är för något och om de rear här också.
Jag tycker den tågbana de har på Överskottsbolaget är bra. Den känns mycket bättre än biltemas och fungerar utmärkt ihop med både Brio och Biltema. Billig och bra (men inte det fristående tåget med djuren, det måste man limma en gång extra)´.
Köp en begagnad Brio. Det finns jättefina stora set för 400-500:-
Det blir roligare ilängden när man kan köpa till saker.
Vi fick lite i doppresent o sen har vi köpt till lite då o då.
Men det lönar sig att köpa beg. de är oftast inte så mycket slitna.
Jag vet flera som köpt tågbanan på Ikea och sen Brios tåg och är nöjda med det. Kan ju vara en variant.
Min son är 15 månader och älskar sitt tåg... Köpte en riktigt stor låda för 125 kr på haralds nyborg.
Mina tvillingar fick Briobanan som 2 årspresent och de är så nöjda med den men helst vill jag köpa lite extra grejer till den för att de gillar att bygger olika banor och då behöver man lite extra. De fick också en tunnel som låtar när man kör tåget igenom. Det tycker dem är jätte roligt. Därför tycker jag Brio (eller kanske Biltema) är bättre än Ikeas för att man kan bygger på om de gillar grundsatsen.
Biltema, brio samt kidswood passar till varandra... Ikeas passar inte utan det går jättetrögt att sätta ihop bitarna med varandra då..
Så allt förutom Ikeas köper jag.
Har inte köpt Biltemas tågbana, men jag köpte en annan träleksak där som riktar sig till barn i 1-års åldern ungefär. En klown med träringar som man ska trä på en pinne. Efter bara några dagar började det lossna smådelar, ögon, näsa trillade av. Kastade genast denna leksak och nu kommer jag aldrig att köpa nån mer leksak på biltema. När ni köper leksaker där, kolla så att de är CE-märkta, för det var inte denna leksak, och att de överhuvudtaget säljer saker till småbarn som är livsfarliga är nog för mig att inte handla där mer.
vi har Ikea, brio och micki. Olika släkt har köpt olika och brion är från sambon när han var liten. Brion från han var liten är likadan som idag. Ikea och micki är nästan identiska och går fint att kombinera men briodelarna passar inte riktigt ihop med de andra så vi har dem i olika lådor. Till allla märken finns delar att köpa till men tror brio har bäst utbud. Men inga fel på de andra. Ikea är kanon så köp den om du inte planerar att göra tågbanan oändligt stor.
Ikeas...