• Anonym (opps)

Lösa dyra krediter??

Hej!
    Är det någon här som fått hjälp av sin bank att lösa dyra krediter som tex Wasa Kredit, hm, ellos osv??
    Vi skulle behöva ca 160 000.- för att lösa det vi har!
    Vilken bank var det, och under hur lång tid ska ni betala, och hur mycket?

(Vill vara anonym då jag inte vill gå ut med att vi lever på kredit )

• Svar på tråden Lösa dyra krediter??
  • Birgitta2

Om du lånar 160 000 får du betala ungefär 1700-1900 kr i månaden under 10-12 år beroende på ränta och bank. Detta gäller alltså RIKTIGA fysiska banker. Inte dessa GE Money Bank osv. Ni måste också ha möjlighet att betala tillbaka dessa lån. Återbetalningsförmågan är jätteviktig.

Samla ihop alla krediter, kontoutdragen bör inte vara äldre änr 14 dagar-3 veckor. Visa banken vad ni betalar idag, och vad ni kommer betala till banken. Har ni inga betalningsanmärkningar och en hyfsad årsinkomst så är det nog inga som helst problem. Har ni dessutom hus eller liknande, så brukar det funka.

• Anonym (§)

Jag hade mycket mindre än er men betalade ca 3000 per månad i krediter, avbetalningar mm.

Tog tillslut ett lån på ca 40 000 hos banken, betalar av på 6 år med ca 600 kr per månad.

Hade jag inte fått det lånet hade jag nog gått under men banken var snäll och förstod mig och hjälpte till.

Hoppas det löser sig för er!

• Anonym (opps)

Vi skulle kunna betala mellan 6000-10000.- per månad till banken vi får lån av!!

Men själva grejen är den att det känns som krediterna inte försvinner pga alla höga räntor.
    EX: Man betalar in kanske 1000.- och nästa månad är det bara draget 600.- på krediten för räntan är 400.- liksom

Kanske ska ringa min bank och kolla vad dom säger och boka ett möte!! Vill verkligen bli av med det här

• Soul

Jag var en av de som fastnade i fällan när de här "enkla" krediterna dök upp. Verkade så enkelt och gick så fort. Lät ju inte som det var så mycket man fick betala varje månad, men oj vad jag har ångrat mig. Samtidigt skämdes jag så jag ville inte gå till banken och erkänna hur dum jag hade varit. Till slut tog jag i alla fall mod till mig och gick till min vanliga bank, Handelsbanken, där jag även har ett bostadslån. De var hur förstående som helst. Vet inte vad jag hade väntat mig, men trodde nog de skulle banna mig ... De var väldigt hjälpsamma.

Det enklaste är om du har något du kan använda som säkerhet, t.ex. bostad, men det är inte alltid nödvändigt. Jag tycker du ska ringa din bank och förklara situationen, det är många som hamnat i samma sits och det är inget att skämmas över. De kan hjälpa dig se över hela din ekonomi och tar inte betalt för det.

• Anonym

Puffar lite för jag vill också veta hur folk har gjort med detta!
    För vi har också nämligen MASSA krediter och smålån som vi betalar ca 6000 i månaden på. Fick vi ETT banklån att betala istället så skulle vi få betala ca 2000.
    Har varit på banken och pratat med dom och gett dom mina papper men jag har ingen aning om hur det kommer gå.
    Har en känsla att vi har för lite årsinkomst för ett så stort lån, men förhoppningsvis så ser dom hur mycket vi kan komma att spara om dom hjälper oss....
    Fast dom har ju sina schabloner alltid ändå...

• Anonym (SEB)

SEB har något som heter enkla lånet som inte är svårt att få och ganska bra till just att lösa krediter,så gjorde vi och vi lånade 170.000.
    Man får låna högst 200.000 som ensam person.

• Anonym

vad e det ni har köpt och satt på kredit?

vi har bla torktumlare, datan, vi har inte så mkt, men nyfiken på vad andra har köpt som har väldiga skulder. jag anklagar ingen för jag har haft det värre själv, men sitter itne i den sitsen nu som tur e.

lycka till

• Anonym

om jag så visste vad det var!!!
    hmm, måste tänka...
    TV, videokamera, dator, dammsugare och så en massa kläder då förstås också, på H&M och Ellos..........
    ja och bilen också förresten, och nån resa, och ett körkort, och så ett lån för att fixa alltihop, men sen ramlade man förstås dit igen.

usch, fattar inte att man var så dum och trodde det var bra att köpa på kredit! eller rättare sagt att köpsuget tog överhanden framför det sunda förnuftet!!
    aldrig aldrig mer!!!!!!!!!!

• Anonym

fast, körkortet var faktiskt akut och vi hade liksom inte 20 000 sparat till det just då så det var tvunget att ta på kredit annars hade det ju aldrig gått.
    men nu vill vi spara till en budget i fall nåt händer igen...
    tex om bilen går sönder, vad gör vi då, vi har inget sparat och får inga fler krediter och har ingen som helst släkting att låna av! japp skylla sig själv får man ju iofs men ändå!

• Anonym

jag hade en massa småkrediter med höga räntor så jag tog ett lån på 50 tusen
    så nu betalar jag 600 kr i månaden i 12 år.

jag har lärt mej mej en läxa aldrig mer krediter eller massa smslån nu sparar
    jag om jag vill ha något.

jag har seb

Svar på tråden Lösa dyra krediter??