• Anonym (opps)

Lösa dyra krediter??

Hej!
    Är det någon här som fått hjälp av sin bank att lösa dyra krediter som tex Wasa Kredit, hm, ellos osv??
    Vi skulle behöva ca 160 000.- för att lösa det vi har!
    Vilken bank var det, och under hur lång tid ska ni betala, och hur mycket?

(Vill vara anonym då jag inte vill gå ut med att vi lever på kredit )

• Svar på tråden Lösa dyra krediter??
  • Anonym

Vi löste våra krediter på ge och andra småkreditbolag,lade det på huset så nu har vi 4500kr kvar varje månad extra.
    vi fick hit banken som värderade huset och idag fick vi svar,147000kr blev totalsumman men då lånade vi till en sak som måste fixas på huset akut.
    Jobbigt att sitta där men nu har vi och kommer få en ny start och FYYY aldrig mer snabba krediter utan spara är det som gäller.
    Lycka till

• Anonym (opps)

Vi har kredit på bilen (94000.-) resten är på olika postorderföretag och expert.
    Försökte ringa banken idag men kom inte fram, ska ringa imorgon igen men annars kolla med SEB för dom verkade bra!!

• Anonym

Vi har fått låna 200.000:- blancolån (medlemslån) hos Swedbank för att lösa dyra krediter o för att kunna ta bolån, fick lånelöfte på 800.000:-

Vi betalar 3900:-/månad i 6 år.. Helt ok.
    De dyra dumma krediterna o andra lånen vi hade betalade vi 3000:-/månad i 12 år o lågsta belopp på krediter.

Ska ALDRIG mer skaffa mej kredit!

• Anonym (opps)

Ska boka tid på banken men har inte hunnit, men har nordea så hoppas det går där!!

• Anonym (Kämpar)

Vi var hos banken (nordea) i fredags, fick så gott som ja på ett lån på 397000 på bara gubben (jag har anmärkningar så jag är inte med på lånet).

Vi löser hans lån och avbetalningar (347000 ca) och mina skulder (50000 ca).

Får slutgiltigt besked på måndag, går säkerligen igenom då kreditupplysningen sa ja. Vi gick med på att starta sparande (2500 i månaden) och nu är det bara hennes chefer som ska säga ja också men som hon sa. Jag har lagt upp sparandet och kryssat i ja på låneansökan ;)
    Iom att jag plockat fram papper på allt som skulle vara intressant så var hon imponerad av det och tyckte att det var superbra att jag har koll på saker och ting.

• Anonym (opps)
    Anonym (Kämpar) skrev 2007-06-30 20:46:26 följande:
    Vi var hos banken (nordea) i fredags, fick så gott som ja på ett lån på 397000 på bara gubben (jag har anmärkningar så jag är inte med på lånet). Vi löser hans lån och avbetalningar (347000 ca) och mina skulder (50000 ca).Får slutgiltigt besked på måndag, går säkerligen igenom då kreditupplysningen sa ja. Vi gick med på att starta sparande (2500 i månaden) och nu är det bara hennes chefer som ska säga ja också men som hon sa. Jag har lagt upp sparandet och kryssat i ja på låneansökan ;)Iom att jag plockat fram papper på allt som skulle vara intressant så var hon imponerad av det och tyckte att det var superbra att jag har koll på saker och ting.
    Men då ska jag prova göra så med hoppa hoppas
  • Anonym (Kämpar)

Jag tog fram följande:

- Fasta månadsavgifter (dvs hyra, telefoner, bredband, försäkringar, el, barnomsorg, radiotjänst och kanske om ni har nåt annat..kom inte på mer nu).

- Lån och avbetalningar på sambon, jag skrev med aktuell summa (efter att det dragits i juni) + summan som var vid årsskiftet (för att se att det minskat). Nu har vi iofs haft mer pengar sen årskiftet (inte bara genom skattesatsändringarna utan lite extra inkomster) vilket har gjort att vi har kunnat 0a en skuld (från 2000 ungefär) så gott som 0a 2 andra (från 5200 till 365 nu och från 4000 till 120 nu)

- Tog med mina skulder, dels det som vi betalat in till KF under maj och juni och direkt till CSN under juni (tog det här med KF bara för att visa på att vi VERKLIGEN vill få ordning på vår ekonomi igen). + att jag spaltade upp inkassobolagen jag har skulder hos och skrev summan som var aktuell inkl all ränta. Dessutom ringde jag runt och gav ett ackordsförslag som ALLA ftg gick med på, fick ner skulderna från ca 65000 till ca 50000 under förutsättning att de betalas senast sista juli.

- "Vad man gör med pengarna 1 månad" = Mat, hygien, bensin, kläder, nöjen osv...den lappen kollade hon iofs inte på iom att det redan var klart ;)

Samt självklart inkomstpapper på er.

*tänka* (alla papper ligger ju hos antingen banken eller hemma medans jag sitter hemma hos mina föräldrar...annars hade det varit enkelt)...

Kommer inte på nåt mer nu men det är en start.

Sätt dig ner och tänk efter vad du skulle kunna ha med, skriv upp allt. Bocka av vartefter du gjort något av det och framförallt skriv upp om du kommer på nya saker.

Lycka till!!!

• Anonym (Kämpar)

Just ja, gjorde även en kalkyl på Nordeas privatlån.

Tar det som jag gjorde och la in i en annan tråd så slipper morgontrötta jag försöka förklara det ;)

Alt 1 Lån på 90000, blir då "av" med: Wasa kredit, resurs bank, Ikea och handelsbanken.
    Rak ammortering: 1244, annuitet 987, NU: 2950

Alt 2 Lån på 400000, blir då "av" med: Allt.
    Rak ammortering: 5444, annuitet 4330, NU: 8030

Alt 3 Lån på 140000, blir då "av" med: Wasa kredit, resurs bank, Ikea och handelsbanken + mina skulder (50000 ca)
    Rak ammortering: 1906, annuitet 1515, NU: 2950 (bet ju inget på mitt)

Alt 4 Lån på 230000, blir då "av" med: Ikanobanken, Wasa kredit, resurs bank, Ikea och handelsbanken.
    Rak ammortering: 3131, annuitet 2490, NU: 5650

Alt 5 Lån på 280000, blir då "av" med: Ikanobanken, Wasa kredit, resurs bank, Ikea och handelsbanken + mina skulder (50000 ca)
    Rak ammortering: 3811, annuitet 3031, NU: 5650

Skrev in allt detta i ett worddokument och skrev ut.

Nu förutsätter ju allt detta att du har tillgång till skrivare, går ju att ha det för hand med men se då verkligen till att det är snyggt skrivet och framförallt rättstavat överallt vare sig det är hand- eller dataskrivet.
    Proffsigt klädd när ni kommer till banken är A & O.
    Samt att ha alla papper i en mapp el så...så man inte kommer med en hög papper under armen ;)

Skriker till om jag kommer på mer tips ;) Fast det blir inte förrns ikväll el framöver iom att jag snart ska ner och jobba och sen ska jag sätta mig på tåget och åka hem till mina darlingar igen....

• Anonym (opps)

Kämpar: Tack för inläggen

• Anonym (opps)

Flera tips???

• Anonym (psyk)

(Kämpar): Vilket föredöme!

• Anonym (Kämpar)

Psyk....vad menar du med föredöme? Lite kryptiskt ;)

• Anonym (psyk)

Jag insåg att det kanske kunde låta konstigt, eller ironiskt eller någonting, men jag menade bara att det är jättebra att du berättar hur bra du lyckats. Jag är imponerad helt enkelt. Jag är själv ganska dålig på att strukturera upp saker.

• Anonym (Kämpar)

Psyk, misstänkte att det var så du menade men ville dubbelchecka innan jag skrev nåt ;)

Jag insåg att det var en chans att visa banken att jag verkligen har koll. Och det i kombination med att jag fick ner mina skulder från 65000 till 50000 och att vi var villiga till att spara 2500 som det skulle bli mindre i månaden på att få ett lån samt att kreditupplysningen sa ja borgade för att vi skulle få lånet!!!

Imorgon kommer förhoppningsvis skuldebrevet som gubben ska skriva på och sen ska jag ner till banken och lämna dels skuldebrevet och alla papper på det som skall betalas.

Vi får ju inte nästan 400000 kr utbetalda på kontot direkt ;) Det var också ett krav från hennes sida att hon ska göra betalningarna.

Dessutom (känns som megaflyt nu) så är jag numera ansvarig för att dra igång en verksamhet som det kommer kunna bli stora pengar på. När det väl är igång kommer jag ha en månadslön på 25000 + provision på kanske 2%.
    Vi har räknat lite grann och med en omsättning på 300000 i månaden skulle ge mig 6000 till i månaden, men då har jag räknat lågt ;) Så mao kommer jag mer än dubbla min nuvarande inkomst i månaden. Men det kan dröja kanske 1-1,5 år el tom 2 år innan jag sitter i det läget. Innan dess så blir det provision men jag "räknar" med att det blir rätt bra med pengar också iom att jag vet vad det är för bransch jag ger mig in i och det går som sagt att tjäna stora pengar.

• Knasiga morsan

vi har löst alla våra krediter och även lagt in vårt gamla billån på ett nytt lån på banken så summan landade på 120 000 o det är hur skönt som helst att känna att inte ha några dumma kreditkostnader, vi sparar nämligen 3000 kr i månaden på detta,, wow

Svar på tråden Lösa dyra krediter??